Göteborgsvarvet....

Helvete vad varmt! Usch och blä! Inte min grej!

Jag brukar njuta av publikstödet, musiken, adrenalinkicken, nu var det bara tungt tungt tungt.

Jag började bra första 8km, sen tog det stopp. Många många gånger övervägde jag att lägga mig i gräset nånstans på vägen... Hetta, stilla, kvavt, ingen luft, vattnet jag dricker ger bara håll ingen hjälp, allting bara klibbigt och drygt. Publiken sitter och svettas i sina solstolar och banden trotsar hettan men med långa cd-skivors-pauser.... Men jag kom i mål i alla fall efter mycket invändiga diskussioner med mig själv.

1.58.58. Suck! Jag skulle ju slå förra årets 1.44!

Men var inte bara jag som hade det tungt...



http://gt.expressen.se/nyheter/goteborgsvarvet/1.1997006/manga-kollapsade-i-varmen-under-loppet
http://gt.expressen.se/nyheter/goteborgsvarvet/1.1997482/over-hundra-tvingades-till-vard


Mina bilder före och efter loppet:


Tidig start på dagen med förmiddagsfika på en vacker plats längs vägen

Efter loppet hämtade jag kameran i värdeinlämningen och åkte tillbaka och mötte mamma..

Så här ser mammas skor ut efter ett göteborgsvarv, när man sprungit på ett lager med blöta pappersmuggar.



Hotellet




Efter buffe på mongolisk restaurang spanade vi in stan på kvällen.


På kvällen fanns det lite spår från loppet. Denna skylten stod kvar på sin plats vid ca 16km.


Denna hade någon flyttat till en bättre plats!


Vi följde med ett gäng till livemusik på en irländsk pub. Trevligt.


Mamma och jag vilse på vägen hem i månskenet... Inte helt vilse. Rätt gata, men fel vädersträck.




Hemma igen. Bus med vovve  och fika i Johannishus!

Kommentarer
Postat av: Karro

Haha, Emi har vissa likheter med en solande orm på mittenbilden längst ner!

2010-05-24 @ 12:22:44
Postat av: Maria

Vad jobbigt att springa när det är varmt! Snyggt att du kunde ta dig i mål trots allt... Du är bäst! :D



Grattis i efterskott också! Jag har helt tappat kollen på vilket datum det är känner jag (skyller helt och fast på uppsatsen).. Sorry. Men en stor grattiskram till dig lite såhär i efterskott! ;)

2010-05-28 @ 20:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0