Jag orkar inte!!

Jag vill vill vill INTE göra hemtenta, göra om massa i min uppsats, betala dubbla hyror i sommar, bli stoppad av askmoln och inte STRESSA! Jag vill inte vara negativ, men ibland är det svårt att tänka possitivt.

Idag har jag rymt till Kalmar på dagsutflykt med gott sällskap av väninna och hund och solsken.
Lägenheten/rummet jag ska bo i när jag veckopendlar till min praktik i juli och augusti är trevlig och så är ägaren.


Här bor jag i sommar, bakom dagiset mamma ritat (kul sammanträffande).

Inom 1km finns gott om parkeringsplatser, massa grönytor, massa stigar, netto, en pizzeria, ett närlivs, ett gatukök, en frisör, en sport- och cykelaffär, en fin kanal, HUNDRASTPLATS!!


Bostadsområdet Funkabo.

Inom 3km finns kanotklubb, minigolfbana, strand, vackra motionsslingor längs vattnet, fler trassliga gång- och cykelvägar som är mysiga men vi kommer gå vilse på. Och det luktar tall och hav. Me like.


Kanotklubben.

Andra fördelar med Kalmar: Öland, Ikea, mycket vackra promenadstråk, gågator med uteserveringar.





Lite lättare att tänka possitivt, men har fortfarande lika mycket som väntar hemma! =(



Emis nya favorithörn på uteplatsen hemma, nu när värmen kommit och skuggan lockar:

(Hon har ett bärnstenshalsband som ska funka mot färstingar, men det är bara i väntan på den riktiga säsongstarten. Sen blir det fontline i år...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0