Semester! Äntligen!

Idag slutar jag i Lessebo och firade det med tårta och en fortsatt timanställning i projektet! Tjoho! Jag ska fortsätta att följa projektet och presentera det på samråd, göra revideringar och så vidare! Så slutat har jag ju egentligen inte gjort. Det kändes skönt. Var jobbigt nog ändå att plocka ner mina kartor från väggarna och alla mina 263 högar med papper på skrivbordet. Skönt att slippa säga hej då till mina nya vänner.

Och vad jag har jobbat sen jag kom tillbaka efter en vecka i Herräng, och speciellt denna veckan, skriva skriva skriva, full fart. Nu är ju folk tillbaka och jag fick lite svar på lite frågor och lite revideringar att göra och så. Lite kvar faktiskt, men det får bli efter Åre.

Ja precis. NU ska ÄNTLIGEN jag och mina högst älskade på resa bara vi och så spännande. I morgon bitti åker Patrik och Emi och jag till Sundsvall för att spendera helgen där med Jenny och King Julian (Emis hundkompis grand danois) som vi lärde känna i Kalmar förra sommaren. Sen bär det av mor Åre, tjoho. Ska bli gött att vandra/leka/fota/mysa och vara ledig där uppe. Har aldrig varit där på sommaren, men velat åka upp många år.

Förre veckan förutom jobb så hann vi med att:

Umgås med Tamara och Francisco, Chris, Kevin och Diana (vänner som bor i Spanien annars).

..och cykla cykelvasan!! Fredag åkte vi upp till Mora, lördag cyklade vi 90km och sen körde vi hem söndag. Vilken idé egentligen, låter ju lite knäppt, speciellt nu när vi ska uppåt i landen bara några dagar senare. Men såååå vackert! OCh vilken adrenalinkick! Det var jättekul! Torrt och fint och fin bana. Ingen lera i år, och dragit om banan förbi de ställerna där det blev stopp förra året. Trevligt folk och fint väder och bara underbart. Det ända som var störande var att jag hade någon form av halvförkylning som dröjt sig kvar och den tillsammans med allt damm från cyklar på småstigar och grusvägar och sandbackar gjorde att ögon och näsa bara rann.. Men jag är nöjd ändå. Banan var 4km längre i år och jag kom in på 4.22, dvs 20 minuter snabbare än förra året. =)

Det var också en mycket trevlig utflykt med Patrik, mamma och Rolf. Tänk att ha såna häftiga förebilder i sin omgivning! Min mamma cyklar terränglopp, och i år vara bara nöjd och vågade "lita på cykeln"! Den ni!



Bye bye for now! =)


Trackback
RSS 2.0