Skidåkning

Funbeat är kul för man kan jämföra lite, och kolla när man gjorde en viss träningsform sist och allt möjligt annat.

Man ser vad som är dåligt med ens träning, till exempel:
  • Sist jag sprang var till exempel 23 nov, 16 dec, 20 jan.
  • I Duved åkte jag skidor 76km (vasaloppet är 90km, och då har man inte en vecka på sig..)
  • 2010 var jag i simhallen två gånger.

Man ser också vad som ser bättre ut, till exempel:
  • Idag åkte jag korta slingan i Bastasjö (2,2km) på genomsnitt strax under 11min, och då med en betydligt lägre genomssnittspuls och maxpuls än i slutet av December då den tog ca 13min. Det borde betyda att jag har en mindre engerikrävande skidåkningsstil nu efter en vecka i Duved.
  • De senaste 60 dagarna har 49% av min träningstid varit längdskidåkning. Det betyder att jag fått in en hel del annan träning trots att det känns som om jag bara åkt skidor.
  • Att jag tränar mest på våren, sen hösten. Och det känns bra. Gillar våren och löping i vårskogen. Det ser jag fram emot!

Träningstid, diagram från funbeat.


Idag har jag förutom åkt skidor planterat om nästan alla krukväxter och gjort en pajdeg. Känner mig så huslig. Men också så omotiverad att plugga.

Igår några gäster, idag fler gäster. Kul att träffa massa folk igen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0