Roddbåt!

Jag som var såååå rastlös, men benen sa det ville vila från löpningen. Inget gym. Ingen cykel. Fyyy så trist. Då kommer det som en skänk från ovan. "Vi har en roddbåt som du kan få låna om du vill." JAaaaaa! Vatten, sommarkänsla, jobba lite med överkroppen. Såååå härligt. Hade kunnat vara ute i timtal ifall jag inte fått massa blåsor i händer. Inte för att jag är gnällig eller så, men när de höll på att bli så stora att de itne skulle läka till nästa vecka fick jag ju vända, för det här vill jag ju inte missa!



Emi har bara varit med i roddbåt nångång för längesen och då gick det sådär. HOn tyckte det var helt okej så länge hon fick sitta vid mina ben...Men då går det ju inte alls att ro. Igår satt hon först i fören, sen pausade jag och hon fick hoppa bak till aktern. Men fören var bäst sa hon (även om båten gick bättre när hon satt bak), så fören fick det bli. Hon vädrade och vädrade, måste vara många dofter som far över vattnet! De höll henne sysselsatt länge, men efter 45min kom ett försynt pip. Gick ändå långt över förväntan!


Det kändes som om jag rodde runt hela sjön, men det gjorde jag visst inte. GPS-klockan avslöjade mig. Jag kom 5.13km på 65min. Rodde i en åtta, hade först tänk att ro längre ut, men förbi ön så blåste det så mycket. (Fast inget alls jämfört med Karlskrona)

Middag åt jag nypotatis plockat i trädgården här och några jordgubbar blev det med.

Inga dåliga hyresförmåner här; roddbåt, trädgård, jordgubbar, nypotatis, snart vinbär, snart hallon och snart mängder av körsbär. Lyxigt. Det gör att det känns som sommar, trots att man jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0