Här händer det grejer!


Idag gick larmet i samhället och vi uppmanades stanna inne med stängda fönster och dörrar, pga gasläcka på pappersbruket. Utanför hördes ambulanser och jag hittade en webradio som följde förloppet. Tänk att detta inte hänt på årtionden och nu händer det när jag är här. Läs mer här.





På kvällen var det avblåst och allt verkade lugnt. Människor var återigen på gatorna och samhället levde upp. Emi och jag joggade/sprang en runda åt andra hållet. Emi har bara sprungit en gång innan med mig sen operationen och mina soleus-muskler har börjat klaga igen (så fort jag slutar med min rehab-backträning). Så Emi fick bestämma tempot och det blev nåt jogg-aktigt bort till den enda backen jag hittat här. Den finns på motionsspåret och är faktiskt riktigt fin. 60m lång och bred nog för mina övningar. Emi fick sitta i mitten och titta. Av Patrik fick jag ju en GPS-klocka och det är jättekul att följa var jag sprungit och så här i en ny ort. Puls är kul att titta på när man kör intervaller eller backe. Diagrammet ovan visar puls. Varierat tempo första 20min, sen jättetaggigt på mina 15 intervaller. Sen lugnt hem förutom ett stopp vid en stång där jag stannade och försökte häva mig upp, därav puls-toppen!




Igårkväll var mamma och Rolf här, tog tåget fram och tillbaka. Vi var i Kosta och åt middag på det tjusiga hotellet där, i deras Glasbar. Sen efterrätt i stugan. Så trevligt. Och bara för att jag säger att det är trevligt med tåg så var tåget 57min försenat när de skulle hem!! Jag körde dem i full fart till Emmaboda där bytet skulle vara och de hann med tåget hem. Puh! Säkert hela 2min marginal. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0