Joan Baez kommer till Sverige!

I april kommer Joan Baez Sverige!

16:e Malmö
19:e Stockholm
21:a Linköping

Jag var på väg ner och se henne i Tyskland en gång, men den konserten blev inställd. Men nu kanske det finns en ny chans, eller tre. Vem vill med? Än har jag inte hittat någon som ens vet vem hon är, så nu kommer en kort presentation:


Bob Dylan och Joan Baez

Amerikansk folksångare sen över 50 år tillbaka och har spelat in över 30 album. Hon har skrivit många egna låtar men också gjort covers. Hon blev känd i början av 60-talet och var med på woodstock 1969!  är en av hennes kända låtar. Hon har spelat mycket ihop med Bob Dylan, de hade ett förhållande i flera år.  "Diamonds and Rust" är ett exempel på en av hennes låtar. Hon har varit aktiv och kämpat för mänskliga rättigheter och mot våld ända sedan 50-talet! Hon är även dag politiskt aktiv. Och hon sjunger och spelar fortfarande väldigt vackert!




Intervju med Joan Baez. Hon pratar precis som min farmor, och jag blir alldels varm inombords.




Ny låt från 2008, där hon minns tillbaka, berättar han i intervjun ovan.




Lagom samstämmiga haha, men härlig vy när Dylan och Baez sitter på ett tak och spelar och sjunger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0