Våren är ute och jag är inne...

Idag är det vår. Solen skiner, isen smälter, nästan 7 grader ute. Jag har sprungit med Mathilda och det var underbart. Under hundpromenaden tittade Emi och jag på alla fina hus och trädgårdar på Bergåsa och glada tanter och gubbar som klipper äppelträd och ungar som leker. Fåglarna kvittrar och folk är ute och promenerar och springer.

Nu är jag tillbaka vid datorn och borde göra skolarbete, men det går inte. De ringer från jobbet och behöver mig, och skolarbetet kommer ändå inte bli bra. Noll motivation och jag är så trött på att göra allt halvdant, inte göra något till hundra procent. Ställer inte upp på jobbet och slarvar med skolan, dansar bara lite ibland och då utan att tänka, hemma vill jag storstäda och vårstäda men jag orkar inte ens diska. MVG-Karla har lämnat mig sedan många år. Var är hon nu, tro? Nu sitter jag bara och får inget gjort och längtar ut. Nu när jag fått säga det så kanske det går bättre?

Jag älskar att träna, btw, då gör jag något jag kan, vet hur det funkar, och är motiverad till 110%. Jag är nästan avundsjuk på de som ska åka riktiga vasan i morgon, och bara behöver fokusera på det en hel dag, inget annat!  Bara nästan.. Jag ska hänga med bästaste vännerna och äta brunch och följa dem på teve istället!


Knoppar i pappas trädgård som de såg ut 23:e februari. Måste spana in dem någon dag snart. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0