Lessebo-bo

Nu var det snart en vecka sen jag bloggade och det känns som om det har hänt en massa massa!

Jag är numera 24-åring och ägare till en tjusig GPS-klocka (tack älskling!). Jag hade en underbar fredag-lördag i Kuggeboda med världens bästa vänner och sen en snabbsväng till Åhus på kvällen. Söndag var vi på the studio; "modell för en dag" och sen flytt till Lessebo. Jag bor och jobbar nu i Lessebo (över sommaren). Jag sprang första rundan med hunden i morse sen hon opererades i mars.

Jag tyckte att Emi's framsteg gick så sakta så sakta, men sen nu senaste tre veckorna har det bara sagt tjoff! och nu kan vi gå våran entimmes morgonpromenad igen. Så jag njuter! Jag känner mig äntligen hel igen! Idag provade jag springa med henne en liten bit, nästan 3km, och sen fick hon titta på medan jag sprang och studsade vidare på fotbollsplanen. Vacker morgon i Lessebo idag också. Sprang i lättviktsskorna, i vanliga leggings då jag glömt löparbyxorna i Karlskrona. Ingen mobil, ingen nyckel, ingenting. Frihet att inte vara så korrekt utrustad med massa saker.

Hela Lessebo-grejen är frihet på något sätt. Bor i en liten fin stuga på en större tomt där ett pensionärspar och en fin hund bor i huvudhuset. Dörren till min stuga är öppen hela tiden och jag och Emi lever lika mycket ute som inne. Det är så lätt att livet flyter utanför när trädgården är utanför. Nu sitter jag ute i "mina" plastträdgårdsmöbler som söta trevliga damen fixat utöver allt annat pyssel och ombonande hon gjort innan jag kom. Dator ute, läsa ut, äta måltider ute. Känns verkligen som semester. Inga ytor att städa, lagar enkel mat till en person i matlådor gör att det blir lite handlade och diskande. Inte massa måsten. Inget gym, inga projekt, inga andra jobb eller studier. Ett jobb, en hund, en stuga vid en sjö vid en skog. Cykla till affären, jobbet, 60-tals butiken. Fritid består av promenader, fotografering, läsa skönlitteratur. Jag tror jag kan vänja mig vid detta.




Mobilt bredband gör lång tid att ladda upp bilder. Bilderna från Kuggeboda och the studio är större, så de får bli någon gång när jag har bättre uppkoppling...

Men tack för mig för nu och glöm inte komma och hälsa på mig här i smålands skogar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0