Väldigt mättande pannkakor

Nu äter jag pannkakor som är jättegoda och jättemättande och lever upp till GI-dieter dit och Colting-idéer dit. Inga kolhydrater, inte massa konserveringsmedel och konstigheter. Ingen laktos och inget gluten. Pannkakor för alla helt enkelt!

Till två portioner:
6 ägg
1 banan
En stor klick jordnötssmör
Havssalt
Kanel

Mosa banan och vispa ihop allt. Stek i smör, antingen som vanliga pannkakor elller häll på allt samtidigt så det blir någon typ av äggröra. Servera med grädda och bär.

Använd inte margarin, för det är TOTALförbjudet i Coltings värld så mycket konstigheter det innehåller.

Jag hade bara 4 ägg hemma, men hällde i 1dl mjöl och 2dl mjölk också och det blev gott det med.


Här skulle det vara en fin bild. Men jag var så hungrig, och mina såg inte särskilt aptitliga ut. :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0