En rysk blogg med fina frisyrer

Lindyhop frisyrer - fast på riktigt!

Bilderna är tagna från en blogpost på en rysk blogg, men som visst översatt detta inlägg till engelska. Inlägget handlar nog om fotografering (kodachromes?) egentligen, men jag är förtjust i fina frisyrer och kläder (det ser precis ut som man klär sig inom lindy hop och rockabilly idag). Och dessa verkar ändå vara taget på jobbet! När männen var i krig och kvinnorna fick ta över produktionen... Bilderna verkar alla vara amerikanska, tagna 1942-1943.

Han i sin tur har plockat bilderna härifrån.

Och det var inte jag som hittade bloggen, den var någon som postade länken på facebook, minns dock inte vem. =(

Kommentarer
Postat av: Hanna

Coola bilder, så fin vill jag också vara när jag jobbar sen!

2012-04-11 @ 22:31:00
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Karla

Ja... jag med!

2012-04-13 @ 13:08:49
URL: http://possibly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0