Nya lägenheten!

Då tar vi en rundvisning efter första helgen i nya lägenheten. Men nu är jag i Karlskrona igen, flyttar upp på heltid 1:a maj!




Lägenheten är på första våningen, andra dörren i bild. Köksfönstret precis höger om dörren. (Min balkong är mot gården). Några fåtal trappsteg upp, så inte direkt insyn. Hallen är rätt liten med dörr till badrum och till litet förråd/klädkammare. Vi börjar rundvandringen med köket:



Precis när man kommer in i lägenheten så är köket till höger. Köket känns ganska litet, men har mycket skåpsutrymme (mittemot det ni ser på bilden finns massa stora skåp). Det finns även utrymme ovanpå skåpen, perfekt för vaser och sånt! Dock mindre arbetsytor och plats för matbord och så. Men jag har köpt en liten söt kökssoffa på blocket och så har jag mitt gamla lilla bord och det känns inte lika litet längre. Jag lyfte av luckorna ovanför diskbänken och det kändes genast större och mer färgglatt och välkomnande!

Först hade jag hängt ett par andra gardiner i köket, men det såg verkligen ut som ett ålderdomshem eller något tillsammans med de tapeterna (trådiga i ljusa mesiga färger). Morgonsol till frukosten. Härligt! Och oj vilken tant jag är, jag ÄLSKAR att sitta och spana på vilka som går in och ut ur huset och vilka som har hund så. Haha, bara skvallerspegeln som saknas!



Efter köket på höger sida när man kommer in i lägenheten så ligger sovrummet. Sovrum med morgonsol precis i ögonen! Gamla fönster så man hör trafiken litegrann, men det stör mig inte det minsta. Persienner finns, men jag använder aldrig sånt. Jag gillar att vakna och se om det är ljust eller inte och vad det är för väder och så. I morse vaknade jag av solen RÄTT in i ögonen.Tre gammeldags garderober med stänger och få hyllor men med skåp ända upp till taket. Vackert trägolv i hela lägenheten u(tom bad och kök) och fina lite högre släta lister. Takhöjden strax över normal rumshöjd.



Från sovrummet ser man igenom den stora hallen/mellanrummet/dansgolvet eller vad man vill kalla det, igenom vardagsrummet och ut genom balkongdörren. Första bilden taget från sovrummet och andra från vardagsrummet mot sovrumshållet första morgonen. Där extrasängen står (och dammsugarkartongen som nattdukbord) ska det stå ett matbord är tanken. Gitarren är nu upphängd på väggen och det var bättre ordning än på bilden när vi åkte..



Vardagsrummet ligger till vänster när man kommer in i lägenheten, efter badrummet och klädkammaren/förrådet. Vackert ljus i vardagsrummet och balkongen på eftermiddagen.

Soffan köpt på blocket, och så är mattan och den stora trälådan. Riktig snygg tjock matta och soffan superskön! Lådan har kommit väl till pass i helgen som sittbänk, stereobord och som soffbord, undrar vad den kommer sluta som. Spegeln är från Rödeby loppis och antikt.

Patrik och pappa var med uppe denna helg och vi hade ett släp med som var helt knöfullt med grejer. Ett litet släp dock, men inte många milimeter över.Vi kom upp fredag natt efter många tråkiga timmar körandes i regn, mörker, dålig sikt... Framme mötte Maria och Olle oss med kaffe och kaka och hjälpte oss bära in allt! Lördag var vi på shopping på turné förmiddag/lunch, sen på eftermiddagen gjorde jag i ordning köket och Patrik fick monterings-ryck och monterade allt som gick att montera! Lördag kväll ölprovning med Maria och Olle hemma i lägenheten och sen åt vi ute, tillbaka för myskväll med kaffe och gitarrspel efter.

Idag innan vi åkte satte Patrik och pappa till och med upp en spegel medan jag hände upp de sista gardinerna. Sista två bilderna är tagna innan vi åkte idag, lite mer ordning! Det kändes verkligen som vi kom hur långt som helst bara på denna helg. Redo att flytta in närsom!



På förmiddagen innan vi åkte hem idag visade termometern i köket 24 grader och den i vardagsrummet -15 grader. Linköping är en konstig stad. Det ska bli spännande det här!

Kommentarer
Postat av: Victor Adolfsson

Oj, bra jobbat på en helg!

2012-04-15 @ 22:38:21
URL: http://www.futureintel.com
Postat av: Hanna

Här gick det undan! Blir nästan lite sugen på att flytta, eller iaf på den där känslan som man har när man just flyttat in och man bara bubblar av förväntan på allt som är nytt och på allt man vill göra. Verkar vara en bra planlösning och en ljus lägenhet. Fint med balkong! Gillar gardinerna, fint i kombination med vad som låter som sjögrästapeter. Gillar också spegeln! Lycka till i ditt nya hem! Hoppas vi hinner ses lite innan du flyttar. Jag har heldag i kna på torsdag, lunch?

Kram

2012-04-16 @ 00:19:30
URL: http://hannanonien.blogg.se/
Postat av: Karla

Ja, visst är det spännande! Planlösningen är verkligen toppen! Troligen är jag inte i stan på torsdag, men jag hör av mig när jag vet. =)

2012-04-16 @ 08:52:00
URL: http://possibly.blogg.se/
Postat av: Hanna

oki, då får vi ta det nån annan dag:) ungefär samtidigt som du flyttar kommer jag att börja vara mycket i kna. Dåligt tajmat:(.kram

2012-04-17 @ 21:54:50
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0