"Välkommen till Linköping - där idéer blir verklighet!"

Den 2:a maj börjar jag som Planarkitekt på Linköpings kommun!!

Det är ett vikariat på 16 månader på Linköpings kommun, kontoret för teknik och samhällbyggnad.

Tanken är att jag och Emi skaffar en tjusig stor etta eller liten tvåa och sen att Patrik och jag turas om att hälsa på varandra på helgerna. Till en början i alla fall. Sen får vi väl se.


Varför Linköping har många undrat idag:
  • Maria Göransson bor där (en av mina absolut bästa komisar)
  • Större än Karlskrona (utan att vara storstad), bättre kommunikationer
  • Mycket bra och ambitiöst planarbete och mycket spännande projekt på gång
  • Gammal vacker stad, som ändå lever och utvecklas.
  • Mycket trevligt kulturliv, lindyhop, löpning, osv
  • Beskrivningen av tjänsten kändes precis som jag! en chans jag inte kunde missa...
  • ...och en massa mer!

Inte tokigt att få jobb på första försöket!

Nu håller vi tummarna för att jag hittar en fin lägenhet med!

 

 

Siluett av domkyrkan i Linköping, taget från www.visitlinkoping.se


Kommentarer
Postat av: Hanna

Så himla kul! Hoppas du får jobba lite med min fina syster också! Gillar bilderna från Cuba också och ser fram emot fler! Kram

2012-03-04 @ 20:59:07
URL: http://hannanonien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0