En ärlig blogg..?

Kollade just min blogg, letade efter en bild. På så sätt är ju bloggen jättebra som såväl minne/dagbok som foto-backup, men också blir jag påmind om alla mina känslor jag hade när jag skrev. Vissa saker känns viktigt att inte glömma.

Men reflektionen jag gjorde nu när jag läste den är att jag verkar leva ett väldigt gott liv och verkar vara väldigt lycklig. Vilket jag iof gör. Men jag vill inte att bloggen ska kännas sådär modernt påklistrad med "hej vad jag är duktig och titta vilket fint liv jag lever", men ser att den är lite så.
 
Men det är inte bara så att jag dansar runt på rosor hela dagarna. Jag saknar Patrik som bor i Karlskrona. Det är fortfarande jobbigt tomt efter Rolf. Men det känns som om han är med mig och hejar och pushar varje gång jag tränar. Jag har några nära som mår ganska dåligt och det tänker jag mycket på. Och sen är jag såååå sur på mig själv för att jag inte kan förmå mig själv att sätta mig med ex-jobbet och bara göra det!? Det är också rätt ensamt i Linköping, känns konstigt att jag skulle kunna promenera runt hela dagarna utan att möta någon jag känner. Det märks framförallt om jag råkar vara själv här en helg eller kväll utan något att göra (men inget av de händer typ nånsin så det är egentligen ingen fara). Och sen är jag absolut dålig på att gå och lägga mig tidigt, vilket gör att jag är väldigt trött vissa dagar och allt känns mycket jobbigare.
 
Men det känns inte som mig att klaga över saker. Det hjälper sällan och det är inte alls kul att lyssna på eller läsa om. Jag försöker fokusera på allt positivt istället, det är väl bättre för alla?. Jag har det ju faktiskt väldigt bra! Tänk att jag fått detta jobb och tänk att jag har världens finaste hund och pojkvän och lägenhet och och och och.. och i morgon kommer Karolina och hälsar på mig över helgen och nästa vecka kommer Maria tillbaka till Linköping. Och om 1 vecka tar jag två veckors semester!
 

och nu har jag glömt vilken bild jag letade efter, men ni kan få en bild på en udda byggnad i universitetsområdet här.
 
Tänkte jag skulle fråga någon vad den används till och varför den ser ut som den gör.... Maria!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0