Kanelbullar istället för träning?

Mitt liv har fått lite nya omständigheter vilka bidrar till att jag helt plötsligt finner mig själv baka kanelbullar samt bara sitta och klappa Emi och lyssna på bra musik på hög volym!

Omständigheter såsom hund med skadad tass som inte borde lämnas utom uppsyn medan tassen luftas, husse i annan stad som inte kan passa hunden, spöregn och 10 grader trots juli samt att jag nu bor i ett hus med bara studenter = jag får spela hur hög musik jag vill för det gör alla andra. ;)

Jag börjar faktiskt bli lite orolig inför sommarens alla ganska tuffa aktiviteter efter som jag inte alls hinner träna. Jag har gått från vintern och början av vårens 10 timmar i veckan till max 3 timmar i veckan. Och det håller nog inte riktigt. Borde försöka göra något åt det. Men inte så lätt med jobb och Emi och allt. Och jag vägrar stressa. Det är så skönt att Emi slutat skälla nu trots att folk utanför lägenheten väsnas. (Är jag stressad blir hon orolig och vaksam och då skäller hon för minsta ljud, så det är en bra indikator på hur jag mår.) Jag gillar mitt nya liv utan stress där jag kommer i tid till saker och ting och jag hinner äta riktig mat och jag sover gott på nätterna och jag strosar runt med Emi och upptäcker min nya värld. Det passar nog mig med rutiner och jobb.

Såhär är planen iaf:
  • 15-16 juni Vätternrundan
  • 7-8 juli Triathlon Vansbro + Vansbrosim
  • 28-4 juli/aug Semester; Herräng Dance Camp
  • 10-12 aug Cykelvasan (Mora

Tror att om jag ska få en chans att få detta funka så är det nog att lägga in flera kortare pass i form av löpning och cykling på kvällarna. När Emi blir bättre i tassen borde det funka det att jogga till en backe eller kanske löparbanan och köra lite intervaller. Styrka på gym skippar jag och ska försöka bli bättre på att åtminstone göra core + mina rehab.övningar hemma. Fast jag tänker inte tvinga mig. Jag tänker luta mig tillbaka och låta sommarens äventyr komma och lita på att hösten+vintern+vårens hårda träning ger en bra grund att stå på och sänka kraven till att ha kul och komma runt.

 

Men just nu ser jag mest fram emot helgen, när jag och Patrik ska hänga utan att ha massa gäster eller vara gäster för första gången på flera veckor! Då kanske vi faktiskt hinner prata med varandra också. =)



Bright Eyes - First day of my life. Jag tänker på Ida när jag lyssnar på den, det är hon som tipsade om låten för många många år sen. Och visst blir liksom lite glad av videon?
Trackback
RSS 2.0