Simning i Alljungen

 
Numera äger jag en våtdräkt, har simmat i den två gånger. Läskigt att simma ute och inte se något neråt eller veta åt vilket håll man simmar. Men andra gången, här i Alljungen kändes mycket bättre. Man flyter rätt gott i våtdräkt när man vill vila se. Patrik fotade lite och rastade vovven medan jag och Krister simtränade. Sen tyckte jag vovven skulle få simträna lite och då tog jag av våtdräkten så hon inte skulle råka repa den (simvåtdräkter är jätteömtåliga jämfört med såna man har tex när man dyker). Det var 19 grader i vattnet enligt fina badtermometer-ankan så egentligen hade ingen våtdräkts behövts från första början. Men bra att öva att få på och av den med, en hel vetenskap bara det. :P
 
 
 
Emi är så himla snabb på att simma nu! Hinner bara före henne någon enstaka gång!
 
Efter var det lyxfika som Krister hade med sig. Han vet hur man kör träningspass han. Bra start på midsommarafton! Sen hem och vända och jag cyklade ut till Johannishus där vi skulle fira, och sen lite volleyboll. SEN var jag rastad och nöjd kunde sitta och äta och umgås resten av kvällen. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0