Kubafeast och oj vad växter!

Så trevligt det blev! I fredags kväll hade vi vänner på besök och vi gjorde riktigt riktigt goda Mojitos och åt Moros y Cristianos med nybakat bröd. Cuba Libre och frozen strawberry Daquiri blev det med. Somrigt med fryst jordgubbsdrink! Härlig blanding på vänner var det; dansvänner, skolvänner, barndomsvänner, mamma och yngst var Sofia på snart 1,5 år. Och Emi mitt i alltihop, överlycklig. Prat, skratt, salsamusik (Sofia dansade), bildvisning och glass med frukt samt kaffe med romprovning! Men jag tror vi börjar bli gamla/vuxna, för alla gick hem jättetidigt. Men vi började ju också tidigt, och vi hann ju äta, prata, bilder, och till och några till och med cigarrrökning!



Vi hade tre olika sorters rom; en 3-årig vit Legendario som man blandar drinkar på, en 7-årig Legendario och en 7-årig Havanna Club. Legendario är känd för att vara lite sötare och också gjort på traditionellt vis fortfarande, och vi har sett frabriken och tunnorna där de lagras... :) Den vita gick knappt att dricka som den var, Legendario 7 år var jättegod och Havanna Club 7 år var god men inte så söt. Intressant.




...och massa blommor och växter fick jag! Oj vad jag älskar tulpaner, önskar de höll sig som de var mycket mycket längre. Jag har dukat med vårduken, favoritvasen och fruktskålen från second hand i Lessebo, gula krukan från en vän... De fina tulpanerna jag fick i fredags av vännerna var precis det som behövdes för att förgylla min studieplats (aka köksbordet). Jag älskar färger. Av mamma fick jag massa kryddväxter; salvia, rosmarin och okänd. Spännande. Hoppas de får flytta ut på balkongen snart. På tal om balkongen har min klematis fått knoppar. Välkommen välkommen våren, min vän. =)

Kommentarer
Postat av: mamman

Festen kunde inte varit bättre. Så vackert allt var tom vackra drinkar röda jordgubbsdrinkar med sommarkänsla. Romprovning så intressant. Och cigarr så häftig !

2012-03-21 @ 10:19:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0