Fredagsmys och turistlördag!

Så härligt att hänga en helg i Linköping utan stress och massa flyttande!

Fredagen kunde inte börja bättre, efter möte med vad som verkar vara en kanonbra hundvakt (medan jag är i Göteborg i helgen) så åt jag middag hemma i mitt lilla fina kök med vitt vin och min nya kompis Ida. Sen kom Patrik och var på gott humör och det blev en jättemysig kväll. Ida är från Östersund, jobbar på turistbyrån, flygvapenmuseet och pluggar och dansar lindy och älskar hundar och och och är en häftig person helt enkelt.

Lördag var jag och Patrik på turistäventyr till Bergs slussar där vi nästan blåste bort innan vi lyckades ta oss tillbaka till bebyggelsen via Vreta Kloster och det blev lunch besök i gamla Linköping. Gamla Linköping är så himla mysigt med massa små gammeldags affärer, lite aktiviteter av olika slag, utklädda människor med roliga historier från förr och ett café med supergoda räkmackor. Och nära till fina björkskogar och Valla gård. Sånt gillar vi. :P Efter dagens äventyr var Emi trött och sov i lägenheten medan vi spanade in affärerna i centrum. Eftermiddag och kväll blev fix i lägenheten och mys med älsklingarna.

Trackback
RSS 2.0