Anmäld till Vätternrundan 2013!

 
Jag råkade visst anmäla mig till Vättern igen! Startar 03.00 med ett härligt gäng från Karlskrona!

Nästa år ska jag göra allt jag kan för att få ihop några fler mils träning och framförallt försöka få ihop fler timmars sömn innan start...! Och det ska bli kul. Jag insåg att jag inte kommer att kunna bo här så nära så fina cykelvägar och ha min fina röda cykel och sen inte köra Vättern. De gaur ba' inte!
 
 
 
Kort om kommande mål och träningsplaner:
Lite tankar om min träning...
 
Hittills är jag anmäld till:
Göteborgsvarvet maj 2013
Vätternrundan juni 2013
En danskurs i höst
 
Har inte bestämt mig om jag ska köra:
Vansbro Triathlon (eller annan ½ IM som ligger senare på sommaren med närmre resväg?)
Cykelvasan (lite oinspirerad att köra så långt, men lillebror vill ha revansch)
något marathon kanske...? bara för jag aldrig sprungit någon mara. Isf någon liten lokal mara någonstans.
 
Jag har tvekat fram och tillbaka men bestämt mig för att inte anmäla mig till:
Vasaloppet
Herräng (Lindy hop, dansläger)
 
I höst ska jag träna:
Brett och skadeförebyggande (styrka, balans och smidighet, varierat och sunt)
Mängdträning löping (försöka börja jogga vissa morgonrundor med vovven istället för att gå)
Börja köra intervaller med NocOut en gång i veckan (torsdagar)
Styrketräning (minst en gång i veckan på gym, samt köra lite hemma)
Ska försöka få in simning då och då
Cykla då och då när det känns kul
Gå en kurs i lindyhop och försöka vara med på några friträningstillfällen
 
I vinter ska jag träna:
Typ som i höst men ska försöka få in lite spinning och mer simning
Skidor då och då om det känns kul
 
I vår ska jag träna:
MYCKET cykling och löpning!
Hoppas jag har en bra stark bred grund att stå på och kan köra på hårt! ;)
Simning som återhämtningspass
 

Kommentarer
Postat av: Victor Adolfsson

Låter som du har ett spännande år framför dig.
Tycker självklart att det är synd att du skippar Herräng men jag förstår att man måste prioritera bland alla spännande utmaningar.
Ska du ner nåt till Jämjöhalvan förresten?

2012-09-12 @ 00:29:05
URL: http://www.futureintel.com
Postat av: Karla

Jo, det är synd, men det får bli så. Det kostar tid och pengar och inte kul om man dessutom ska vara sjuk en hek månad efter. Jo jag ska ner och vara funktionär eller springa, dit ska jag iaf! =)

2012-09-12 @ 13:54:40
URL: http://possibly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0