Cykelvasan 2013

För min del var årets cykelvasa inte så mycket att skryta med... men det var kul ändå!
 
Lite besviken är jag ju, tänkte att typ samma träningsmängd som förra året tillsammans med ny cykel och ingen "Herräng-flu" (förkylning man alltid får på danslägret i Herräng) skulle göra att jag plockade minst 10 minuter i bara farten. Men icke. Skulle kunna skylla på att det var blött i marken efter allt regn? Men icke, alla andra jag kände körde bra som sjutton!

Cyklingen kändes rätt bra och det var roligt. Speciellt utför, nu när jag har en cykel jag litar på och lärt mig lite mer om att köra off-road. Började bra och tänkte att jag höll ett ganska bra snitt, men sen bara sjönk de mer och mer. Kunde inte riktigt fokusera på att trycka på. Satt och tänkte på annat. Att jag hade ont i foten och ont i huvudet/nacken? Konstigt egentligen, tycker inte jag brukar få det. Men det var inte så farligt så det borde störa om jag vore i rätt "mode".
 
Aaja. Jag har haft fokus på mycket annat i år, främst Vansbro Triathlon. Men jag har svårt att sätta fngret på vad som saknas? Backträning? Cykling generellt? Pannben? Ja, vad vet jag.. får väl träna mer (eller strunta i att köra) nästa år. Vi får väl se.
 
Men det var himla kul i Mora, skönt att komma upp en dag tidigare än vi brukar, kul att hänga med familjen och kul att träffa Frida igen (som bor i Mora och passade Emi).
 
Vi hade också sån himla tur som fick sol hela dagen!
 

Mina resultat på cykelvasan

2010:             1:02               2:08               3:45               4:41               4h 43min

2011:             1:00               2:19               3:32               3:59               4h 22min

2012:             0:57               2:25               3:40               4:07               4h 29min

2013:             0:58               2:22               3:39               4:07               4h 28min

(Mångsbodarna, Evertsberg, Hökberg, Eldris, Mål) Banan förlängdes 2012, den blev ca 5 km längre!

 

Min tid i år innebar en 32:a placering av 98 i min klass.

 

Resten av gänget gick det väldigt bra för! Patrik slog förra årets tid med nästan en timme och kom in på 5.37! Han slog sitt personbästa med över en haltimme! Kul! Nöjdare patrik får man leta efter! Brorsan, slog förra årets tid med över en timme (två punkteringar förra året) och kom in på 4:08! Galet bra!  Mamma körde stabilt som vanligt och kom in på  6.07, en tid hon hållt sig kring de senaste cykelvasorna. Lars körde vasaloppet på cykel för första gången (har dock imponerande 14 vasalopp på skidor i bagaget!). Han körde på odämpad hybrid och hade lite punkteringsstrul, men passade på att göra en galet imponerande spurt på upploppet och flög in på 5.30! Det var roligt att vi i år samlades allihopa på en förutbestämd gräsyta och hejade in alla, en efter en! Det är ju detta som gör träningen och tävlandet så roligt! Att få träna och tävla med nära och kära, och få skratta, peppa, gnälla, tjoa och fira tillsammans!

 

Mina fina vänner Mia och Elna är så himla imponerande! De plockade några minuter var på sina personbästa och kom in på 3.45 respektive 3.52, vilket innebar 7:e resp 13:e klass av 187 i sin klass!

 

Så helt klart en himla massa bra resultat bland vänner och familj. Grattis till alla! Grattis till oss! Tack till Cykelvasan för att det är ett så bra och trevligt och välorganiserat arrangemang! Tack till vädergudarna som tog en paus i det eviga regnandet just under de timmar som cykelvasan pågick, och gav oss sol istället!

 

 

 
 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0