Ge mig ett mål!

Jag behöver ett konkret mål! Vet inte vad. Tvekar lite kring träningen - ska jag anmäla mig till nån ny galen utmaning? Eller köra de "gamla vanliga" loppen? De ger inte så mycket kick om man inte slår nytt rekord, mest en trevlig grej man gör med vännerna och familjen. Inte så dumt det, vänner och familj är trevligt! Om jag vill satsa på nya galna utmaningar eller nya rekord krävs det träning. Hur träningssugen är jag egentligen? Vad ska jag satsa på i höst och i vinter? Det beror ju på vad jag ska göra nästa år...
 
Jag har bestämt mig för att INTE köra Vätternrundan. Jag har anmält mig till Göteborgsvarvet. Sen vet jag inte. Skulle kanske kunna tänka mig åka längdskidor, Öppet Spår, om det blir en bra vinter och det känns kul. Just nu känns träningen inför den mest mörk och kall. Kanske Cykelvasan ännu en gång till om nån tjatar på mig. Vansbro triatlon, en halv ironman, är ju ett väldigt trevligt lopp. Har jag inget bättre för mig skulle jag gärna köra den igen, men det blir nog lite väl mycket om jag har massa annat inplanerat.
 
Jag funderar på om jag kanske skulle anmäla mig till multisportstävlingen Åre Extreme Challenge, passa på nu när bästa Mia söker lagkompis? Eller så kanske jag skulle ta att göra en Ironman, medan man är ung och dum och hyffsat vältränad (har ju ändå tränat regelbundet i väldigt många år nu)? Fast båda verkar ju sjukt jobbiga och jag har ju andra saker i livet jag vill göra också. Det som gör att jag tvekar är tid, motivation och pengar. Om jag gav mig in på det är jag övertygad att jag skulle klara det, även om det verkligen skulle testa pannbenet! Men de är riktigt tuffa utmaningar båda två. Är man cool eller mest knäpp om man gör såna lopp?
 
Åre Extreme Challenge skulle kräva massa massa backlöpning samt massa tråkig prehab för att få knäna hålla för löpning uppför och nerför Åreskutan. Den skulle också kräva massa MTB-träning på stig, då det verkar vara riktigt teknisk körning. Om jag ska köra lag med Mia, får jag träna på som sjutton för att inte sinka henne. Den tävlingen skulle börja med kajak, så då borde man träna lite det också. Den skulle kosta en del i anmälning, inte så mycket i ny utrustning, men ganska mycket i tid och pengar för resa dit och boende där.
 
Ironman (Kalmar) skulle kräva galet mycket träning... Simning, cykling, löpning. Den mest tidskrävande, men också det kanske viktigaste delen, är cyklingen. Att vara stark på cyklingen tjänar man väldigt mycket på. Är jag motiverad nog att träna så mycket cykling? Har jag tid? Vad skulle behöva offras för att hitta tid och motivation? Gå ner i arbetstid? Ge Patrik och Emi (ännu) mindre uppmärksamhet? Lägga dansen på hyllan? Löpningen är på nåt sätt en del av min vardag, det är motivation för mig. Men träna inför en mara/Ironman kräver distanser som är onödigt/obekvämt långa tycker min hjärna. Det kräver också massa tråkig prehab för att hålla sig skadefri. Vi får se hur den delen känns efter mitt första maraton som jag ska springa i Berlin sista helgen i september (spännande!!). Simningen är jag hyffsat bekväm med och skulle nog inte satsa på några större förbättringar utan vara nlöjd med att ta mig runt. Skulle nog bara träna lite på att simma i stökigt vatten med vågor och andra simmare. Ironman är väldigt väldigt dyr att anmäla sig till. Utrustning för löpning och simning har jag.. men frågan är hur det ser ut med cyklingen, kan man man köra den på landsvägsracer och mina ganska enkla tillbehör? Skulle det innebära att jag skulle behöva investera i massa nytt matrial, då får det vara.
 
Hoppas båda loppen ovan blir fulla snart så jag slipper fundera på det...
 
Man kanske skulle tagga ner lite? Leva mer i nuet och njuta mer av livet varje dag. Vara nöjd med att bara vara? Låta framtiden komma när det kommer och bli som den blir? Kanske  ta en spontan cykelsemester eller annan utflykt om vädret lockar och bara chilla. Äta glass och bada, eller vad man nu brukar göra. Men jag är rätt bra på att njuta av livet ändå, även om jag har huvudet fullt av mål och drömmar!
 
 
Nu njuter jag varje morgon av den underbara friska luften, det vackra ljuset vid ån och lyckan att ha Emi som sällskap på mina morgonpromenader. Jag njuter av alla härliga kvällsaktiviteter och utflykter. Jag njuter av att vara frisk och stark. Av att ha så fin familj, fin Patrik, fina vänner! Och ha haft en fantastisk sommar med mysiga minnen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Det var en hel del som cyklade vanlig racer på Ironman i Kalmar! De såg ut att ha det lite kämpigare eftersom det var så stark vind! Men en mer human dag vindmässigt så borde en röd racer stå sig bra! Om du bestämmer dig för att köra ska jag heja på dig :D Och du skulle gärna få bo hos oss!

Annars kan du ju satsa mer på yoga i vinter?! ;) Ska bli kul att höra vad du tycker om din kurs sen!!

Kramar

Svar: Får klura på den... =) Satsa på yoga? Det kan man väl inte tävla i? ;) Jag satsar på Yoga som ett komplement. =)
Karla

2013-08-27 @ 08:34:36
Postat av: Maria

Vad fin din blogg blivit förresten :D

Svar: Tack! =)
Karla

2013-08-27 @ 08:35:36
Postat av: Adrian

Ultravasan? http://www.youtube.com/watch?v=O2LahAinzjw
Köra cykel på skidort vintertid? http://www.youtube.com/watch?v=hc0UNeYw620


Svar: Ultravasan, kanske det nån gång i framtiden. Galet långt att springa! Får nog börja med ett maraton... Men nu vet jag vad jag är sugen på! Cykla med Ride of Hope till London eller med Team Rynkeby till Paris, för att samla pengar till cancerforskning resp barncancerfonden!
Karla

2013-08-27 @ 23:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0