Kossorna i Kuggeboda

När vi var små var det alltid kossor i Kuggeboda, men vi tänkte inte så mycket på det. Viftade lite med en pinne när de stod mellan vår grind och vår brygga efter vi badat och sådär. Nu är det mer exotiskt! Sen nu när vi börjat vara i Kuggeboda igen så har det varit enstaka unga busiga nyfika kor i hagen som sprungit in på tomten, vält soptunnor och som inte flyttar sig när man kommer!
 
I år har bonden slängt upp ny taggtråd runt vår tomt, så inga kor i hagen.. Mitt försök att få något annat än taggtråd gick åt skogen. Och klippa hål i taggtråden för att kunna använda grindarna, det fick jag göra själv. Får fixa ett snyggare och snällare staket ett annat år. Men hursomhelst, i år har korna varit utanför, och tur är väl det för i år var det många kor i hagen! Ett himla massa råmande hit och dit och "hej var är ni, jag är på andra sidan det här huset?" och "hej hur kom ni dit bort?" eller vad de nu säger. Det är en stor hage med många sommarstugor med staket mitt i, så de råkar ofta dela på gruppen. :P I år var där en STOR tjur (se första bilden), kanske 8 kor och 15 kalvar? En himla massa i alla fall! Så många att det tar en god stunds viftande om man ska försöka flytta på dem på vägen för att kunna köra vidare in till vår stuga! Kalvarna är söta, korna går väl an. Men tjuren ser så sur och överbeskyddande ut!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0