Spökstad?

Hörde ett radioprogram där de var i en by där massa hus stod övergivna. Vi googlade och såg att det i princip låg längs vägen mellan Mora och Linköping, så vi körde inom och tog oss en tur!  Vi började med att gå en runda med vovven, men sen kunde jag inte låta bli att kliva in när dörrar stod öppna eller inte fanns alls. Det verkade som de tagit bort fasad, tegel, fönster, dörrar, wc-utrustning, spis, osv i husen som lämnades för typ 10 år sen (två hus var lämnade senare, men de var låsta).
 
Efter jag besökt flera av husen vågade sig Patrik in också. Han smög runt lite och spanade försiktigt och på helspänn, medan jag klev runt och förälskade mig i gamla fina tapeter, vackra trägolv och genomtänkta detaljer. Tror Patrik sett för många zombie-filmer!?
 
(klicka på bilden ovan för att se större)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Det där är så himla coolt (och spökligt) vill också dit nån gång! Förstår att P var på helspänn dock:)

Svar: Det finns så många coola platser att besöka!
Karla

2013-09-17 @ 13:06:06
URL: http://hannanonien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0