Nyckel till lägenhet i Norrköping!

I fredags hämtade jag nyckeln till vår nya bostad. Spänd av förväntan så åkte jag dit och första intrycken gav blandade känslor (det där med visning är ju inte på riktigt, man hinner glömma det mesta). En del saker var jag inte alls nöjd med och det måste fixas innan vi flyttar in (bortslarvade nycklar, ostädat, osv). Den är rätt sliten... men golvet är jättefint och planlösningen är bra! Jag tror att den med lite eftertanke kan bli väldigt fin och mysig! Det är roligt, men klurigt, att fundera på vad vi ska ha var och om vi behöver köpa eller sälja några möbler. Är kaklet i köket snyggt eller fult? Oklart, beror nog på vad som finns runtomkring. Det är svårt att föreställa sig hur den tomma lägenheten i den främmande staden kommer se ut och kännas när den har våra möbler och är vårt hem!
 
Jag tog med mig två flyttkartonger i fredags när jag hämtade nycklarna. Min taktik är att börja flytta småsaker; sånt som är mysigt eller praktiskt att ha där när man kommer dit eller sånt som är jobbigt att flytta. Så tar vi de stora sakerna när vi har fler händer och ett släp. Så teburkar, koppar, radio, blommor, diskborste och så vidare fick i första lasset. Nöjde mig att flytta in i köket, resten av lägenheten tänkte jag försöka kräva lite fix i först. Men kökfönstret känns inbott i alla fall. Och så tog jag med lite saker till Emi, så hon ska känna sig hemma där. Hon spanade in balkongen noggrannt, tog sitt nya hundben och la sig ner på balkongen. Tolkar det som om lägenheten får godkänt.
 
Det känns läskligt att bosätta sig i ny stad och med nytt jobb. Mer permanent och större grej än när jag flyttade till Linköping, det var ju ett vikariat och vi hade kvar lägenheten i Karlskrona. Men nu. Nu är vi på väg, både Patrik och jag. Det får bära eller brista. Hoppas det blir riktigt fint. =)
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0