Nöjd cyklig Karla i Mijas, Spanien

Såhär nöjd ser jag ut inför ett cykelpass på morgonen under vår semester härom veckan! På bilden står jag på balkongen på vårt hotellrum i Mijas. Grymt nice utsikt och härligt med sol och ledighet!
 
 
Det blev inga heldagscyklingspass, som mina vänner gjort när de varit i Spanien, men cyklade 2-3 timmar tre av förmiddagarna som vi var där på en hyrcykel. Det var väldigt väldigt backigt. Bitvis långa sega backar och bitvis berg- och dalbana. Jobbigt, spännande, vackert. Hissnande! Kändes som om man var på väg upp i himmeln ibland! Och lite oroväckande när man börjar cykelturen med att rulla i 45 min, då blir man inte orolig om man ska komma hem alls (bodde högt upp på berget)... Efter cyklingen var det lunch med darlingen och poolhäng. Fint liv det. =D
 
Hade med mig lilla kameran när jag cyklade, så här kommer några för ni ska få någon liten idé om hur det är att cykla kring Mijas.
 
 
 
 
Gaaaaah! Skitbacke! På bilden nedan är jag rätt sleten, känner precis känslan när jag ser den. Lååång lång backe på väg upp till hotellet, och jag vet att efter den kommer ännu en backe.. och en till. Vinden hade lagt sig, luften stod still. Varmt och mitt på dan. Ingen trafik på den vägen, för dålig asfalt, så helt tyst. Hör bara mig själv flåsa och flämta. Cykla 100 meter, vila, 100 meter, vila... till sist kom jag upp! Och då minns man  bara känslan av att man klarar mer än man tror och hur fantastiskt det är att få susa igenom vackra landskap på cykel!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Fagerström

Vilka härliga dagar - vill oxå cykla och se allt !

2013-06-13 @ 19:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0