Göteborgsvarvet 2013!

Årets Göteborgsvarv var varmt varmt varmt, över 30 grader... Vilken chock för kroppen och huvudet efter en lång kall vinter och vår...
 
I år var jag mer förberedd än 2010 när det var så varmt. Och mindre besviken. 2010 hade jag tränat hårt och satsade på att springa bra, men blev besviken när det var så tungt. I år har jag inte tränat lika fokuserat. Provade att gå ut i ganska gott tempo och det kändes varmt men bra ett tag. Men det var för varmt helt klart och insåg att jag måste dricka ännu mer och ta det ännu lugnare än jag tänkt från början. Och jag drack. Mycket mycket mycket mer än jag brukar. Och längtade till nästa vätska och nästa gång det kom nån sorts "dusch" som man kunde springa igenom (både arrangörerna och privatpersoner sprutade med vattenslangar). Istället för att springa och dricka gick jag några steg och hann svälja ordentligt innan jag sprang igen.
 
Men vid 16 km kom världens åskknall och sen spöregn och övergick till hagelstorm typ som hårt piskade bara armar och axlar, och jag var extra glad för min nyinköpta keps. Så skönt!!  Efter den kände jag mig lite svalkad och hjärnan vaknade till liv och det gick att lalla vidare. Provade öka lite, men det gick inte. Tunga blöta skor och trötta ben och all klibbig sportdryck upp i halsen. Jag hade ju inte någon egentlig plan för varvet i år, men hade ändå tänk komma in under 1.50, gärna närmre 1.46 och det hade jag nog gjort om det inte var så varmt. Men jag är nöjd. Jag gjorde rätt som tog drickpauser och saktade ner lite. Hämtade mig fort efter loppet och mådde bra och hade jättetrevlig på läktaren med Patrik och Fredrik, brorsan, Lars, mamma och diverse andra Team Blekinge medlemmar.
 
Det som var lite roligt tycker jag är att jag plockade placeringar, trots att jag tyckte det gick så himla sakta. =)
 
Lite info från resultatlistan:
Placering 1603
Placering (Åldersklass) 855
Totaltid 01:54:04
Genomsnittsfart 05.25 min/km
 
SplitKlockanTidSträcktidmin/kmkm/hPlac.
5K 14:10:37 00:26:22 26:22 05:17 11.38 1940
10K 14:38:34 00:54:19 27:57 05:36 10.73 2410
15K 15:05:47 01:21:31 27:12 05:27 11.03 2033
20K 15:33:01 01:48:46 27:15 05:27 11.01 1667
Mål 15:38:19 01:54:04 05:18 04:51 12.41 1603
 
 
Massa familj/vänner!
Mest kul var det att träffa alla! Patrik och jag sågs redan fredag kväll och åt sent på ett fik och tittade på folk och gick en promenad i en medelhavssskänsla i en stad full med folk i sommarkläder och mjuka sköna varma vindar. Sen gick vi och vi la oss på Hotel Clarion Post. Japp, så blir det när Patrik frå bestämma. Finhotell. =) Lördag mötte vi upp mamma, Lars, Adrian (brorsan) och brorsans kompis. Trevlig att hänga på läktarn och spana in målet och alla de snabba löparna som guidades runt. Var även borta och hejade på några NocOutare. Vi samlades efteråt på läktarna och Lars, Mamma och bror kom också runt. Fast ja, som sagt, alla verkar haft det tuff i värmen. På kvällen buffé med ca 30 andra Team Blekinga vänner. Himla trevligt. Massa massa god mat. Efter det verkade alla slöa och stapplade hemåt hotellet. Jag mådde förvånansvärt bra, så jag och Patrik gick istället till en uteservering och pratade sent in på natten innan vi långsamt strosade hem. Ljummen skön kväll och vi hade knappt pratat nåt i veckan, så det var helt fantastiskt att bara hänga där min min fina fina Patrik. <3
 
Idag, efter de andra åkt, hann jag även med lunch med Fredrik som jag lärde känna på Herräng förra året. Vi pratade massa löpning, massa dans, lite resa, lite jobb och lite av varje. Tänk vad kul vi fick ihop att ses. Han sprang också igår, och när vi skulle iväg från caféet hade vi hunnit stelna till båda två, haha, vilken syn det måste varit i Göteborg idag med staplande löpare överallt! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0