Nytt jobb i Norrköping!

Nu är det påskrivet! 
 
Från och med 1:a januari 2014 har jag en fast tjänst som planarkitekt på Norrköpings kommun!
 
Det ska också bli himla kul att få lära känna Norrköping! Norrköping verkar en mysig stad, fint med Motala ström, mycket kultur och närhet till skog och hav (Kolmårdsskogarna, Vrinnevi, Bråviken osv.). Tanken är att jag flyttar dit i december eller januari. Och Patrik flyttar nog dit senare i vår, beror på jobbet och så. Det ska bli så härligt att få bosätta sig ordentligt. Veta att vi kommer vara kvar och inte behöver flytta på sig.
  
Norrköping stad är sveriges tionde största tätort och Norrköpings kommun har ungefär lika många invånare som Linköping (ca 140 000). Men såväl som stad och omgivning har en helt annan karaktär än Linköping. Norrköping är en gammal industri-, handels- och sjöfartsstad. Nu med universitet och företag i gamla vackra tegelbyggnader mitt i centrum. Centrum känns med "stad" än Linköping, med mycket restauranger, caféer och trevliga butiker. Spårvagn och 6-våningshus i centrum står i kontrast till Norrköpings fantastiska oimgivning med mass skog, sjöar, backar. Helt annant än Linköpings platta åkerlandskap. Havet är närvarande i Norrköping i form av Bråviken, samt en skärgård som bara är en halvtimme bort! Kom och hälsa på så ska jag visa mitt nya hem!
 
..eller ja, när vi har hittat nånstans att bo så kan ni komma och hälsa på! Har lagt mycket tid på att leta de senaste två veckorna och ringt/jagat/googlat och annonserat. Men nu börjar det rassla till! Nu sitter vi helt plötsligt med ett par erbjudanden! De är väldigt olika och de är bra och dåliga på olika sätt. Det är svårt att veta, tycker jag, vad man ska välja. Ska man prioritera läget och i så fall läge till vad (jobbet, stationen, gymmet, naturen, favorithaken)? eller prioritera ett bra kontrakt? en bra lanlösning? en fin utsikt? ett bra pris? Eller ska man helt enkelt strunta i förnuftet och gå på magkänslan? Ska titta på två i verkligheten på söndag, hoppas nån av dem känns helt rätt!
 
 
Norrköping, som omges av Bråviken, Glan, Kolmården, Vrinnevi, m.m. =)
 
 
Vi är rätt bra på att fara och flänga, Patrik och jag. Norrköping kan kännas långt bort, men det är det inte. Det är bra kommunikationer och det är lätt att ta sig till de flesta platser med bil, bussar och tåg! Såhär ser nog vårt resande ut på ett ungefär. Släkt, vänner, jobb och sommarstuga i Karlskrona. Jobb och vänner i Stockholm. Brorsan och vänner i Malmö. Vänner i Linköping. Team Rynkeby i Jönköping. Resa utomlands kan vi nu göra från Norrköping, Linköping, Arlanda eller Köpenhamn.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elna

Åh, ironin i att du flyttar till Norrköping när jag flyttar därifrån. Men så himla bra att ha dig där ändå - jag vill hälsa på dig ofta, och när du ska träna med Team Rynkeby är både du och Emi välkomna hem till Huskvarna.

Och du, GRATTIS till jobbet och välkommen till en fantastiskt bra plats att bo på!

Svar: Tack vännen! Vi far och flänger rätt bra du och jag! GRATTIS själv till ditt nya jobb! Kram! =)
Karla

2013-10-17 @ 08:26:18
URL: http://www.formcykel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0