Jag ska cykla till Paris med Team Rynkeby!

Idag fick jag mail:
 
"Vill härmed meddela att ni är uttagna i Team Rynkeby Jönköping 2014! Grattis!!"
 
Jaaaaa! Helt fantastiskt roligt! Det känns galet, spännande, häftigt, tufft och så himla RÄTT och BRA! Ett fantastisk äventyr, där man kommer få minnen och vänner för livet, samtidigt som man gör det med ett gott syfte!
 
Team Rynkeby startade 2002 och cyklar till förmån för barn med cancer i juli varje år. Vi kommer cykla 180 mil på 8 dagar, från olika delar av Danmark, Sverige och Finland till Paris. Jag kommer cykla med laget i Jönköping, som inte är helt färdigt än, men är på god väg. Det finns även lag i Stockholm, Malmö, Täby, Växjö, osv. Det är ett proffsigt arrangemang, där man själv står för alla utgifter och vi kommer ha med oss serviceteam, transporter till vår packning och så vidare. Vi kommer innan dess träna mycket ihop och hitta på en massa aktiviteter. Genom sponsorer och events så kommer vi tillsammans att kämpa för att samla ihop så mycket pengar som möjligt. I år var 21 lag med (1000 cyklister och 210 pers i serviceteam), och de de fick ihop över 8 miljoner!! Pengarna går till Barncancerfonden och Børnecancerfonden, där de används till barn med cancer och deras familjer (forskning, upplysning och patientstöd).
 
Indirekt kommer alla mina nära och kära som drabbats av cancer följa med på detta äventyr, framförallt min älskade styvpappa Rolf. Han hade hängt på, utan att tveka, det vet jag helt klart!
 
Nu finns det en ny katergori på min blogg, "Team Rynkeby", för att jag såväl som andra läsare enkelt ska kunna hitta alla inlägg som handlar om detta. Det kommer säkert bli en del. Kategorierna finns att klicka på i högerspalten.
 
Här är ett klipp som handlar om Team Rynkeby:
 
http://youtu.be/5bh1w5pPSac

 

 

Såhär såg (en del av) min ansökan ut:

Jag vill cykla med Team Rynkeby för att hedra närstående som har gått bort i cancer. Jag vill också göra det för att hjälpa andra drabbade genom att synas, höras och bidra till barncancerfonden.

 

En av de närstående var min styvpappa Rolf. Han var min vän, min tränare och min stora förebild. Han kom in i vår familj när jag var 13 år och vi klickade direkt. Rolf lärde mig springa, laga mat och köra bil. Efteråt har jag insett hur mycket mer jag lärde mig av honom. Som att vara omtänksam, lyssna, och att det viktigaste är att lyckas tillsammans. Rolf och jag var jämna i allt och vi tränade mycket ihop. Genom åren växte det stora målet att vi skulle genomföra En Svensk Klassiker tillsammans när han gick i pension.

 

2011 var vi i Mora med hela familjen för Cykelvasan, men Rolf hade ont i magen valde att inte starta. Några dagar senare fick vi reda på att han hade tjocktarmscancer. Den starka friska Rolf jag kände tynade bort och efter sex veckor så gick han bort. Det blev ett hårt slag i familjen och för många andra vänner. Hur kunde en så jordnära, stark och hälsosam 62-åring gå bort så plötsligt?

 

Jag försökte fortsätta träna själv, och träningen blev ett sätt att hantera sorgen. Jag bestämde mig för att göra klassikern själv. Nu efter två år börjar jag inse att han inte kommer överge mig, utan han kommer alltid finnas inom mig och ge mig styrka att göra det jag vill och tror på. Det kommer också påminna mig om att det är viktigt att ta hand om varandra och ta tillvara på livet.

 

Det blev En Svensk Klassiker. Har även genomfört två Vansbro Triathlon, två Vätternrundor och ytterliggare tre cykelvasor. Varje vår brukar jag sätta ihop lag till Spinn of Hope. Nu vill jag ta det ett stort kliv längre. Jag är stark, envis, motiverad. Jag är van vid att sätta upp mål och hålla dem. Jag tycker det är roligt och har stor vana att prata med/inför folk. Jag hoppas att ni ser att jag skulle kunna bidra i ett lag för Team Rynkeby!

Kommentarer
Postat av: Maria

GRATTIS igen Karla!! Så kul att du kom med. Fast med det ansökningsbrevet hade det inte kunnat gå annorlunda - så fint och klokt skrivet!!! Kramar

Svar: Tack! =)
Karla

2013-09-17 @ 22:03:18
Postat av: Elna

Grattis vännen, så himla roligt - vilken resa du kommer att få. Kram!

Svar: Tack! Ja, det ska bli så himla kul!
Karla

2013-09-18 @ 08:49:32
URL: http://www.formcykel.se
Postat av: Gunilla Fagerström

Jag karvar mig en del och är orolig för allt som kan hända. Men jag är så stolt och imponerad över att du gör detta för cancerpatienter och forskning.

Svar: Jag ska vara försiktig! Men detta är ju inte värre än t.ex. Vätternrundan - där har alla ett tidsmål, det är trångt och många har tomt på mat- och sovkontot. Detta känns som ett säkrare äventyr! Vi är bara ca 30 pers, vi äter varannan timme + goda middagar på kvällarna och sover gott på hotell hela nätterna och cyklar endast dagtid. Vi har ingen tid vi måste slå, fokus är att göra detta tillsammans!
Karla

2013-09-22 @ 14:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0