Min röda pärla flyttar till Öland

September 2011 var en omtumlande månad. Jag slet med skola och jobb och träning inför mitt längsta lopp nånsin och första delen av klassikern (Lidingöloppet). Och mitt i allt så blev Rolf, min styvfar och bästa träningskompis, väldigt dålig. Han hade fått cancerbesked i mitten av augusti och sex veckor senare gick han bort. Jag fattade ingenting. Mina blogginlägg i september hoppar hejvilt mellan cykellycka, sensommar, hopp och förtvivlan. Jag vägrade inse att han var så dålig. Vi skulle ju köra klassikern. Cykla. Fixa i Johannishus och allt det där. Sista tiden när han fick vårdas hemma så satt jag där mycket och berättade om allt jag gjorde, höll honom uppdaterad på allt skvaller i Team Blekinge (han brukade ju alltid ha koll på allt!), berättade om min jakt på cykel...
 
Jag skulle ju äntligen köpa racer. För att jag drömt om det i flera och för att köra klassikern. Den sommaren sparade jag så mycket jag kunde och i september provade jag alla möjliga cyklar innan jag äntligen köpte denna. Min röda pärla. Sålde den igår och det känns tomt hemma. Nu kommer den flytta till Öland tillsammans med min bästa kompis Maria (som flyttar dit i Juni), så jag får väl hälsa på dem där. =)
 
 
Bilderna är från när jag precis köpte den. Nu har den vita däck, svart styrlinda och röda vattenflaskhållare. I övrigt lika blänkande, nu som då. =)
 

Länk till september 2011: http://possibly.blogg.se/2011/september/

Kommentarer
Postat av: Maria

Ååå va han e fin, röda faran! Ska ta väl hand om den och ser så fram emot att cykla med dig på ön i sommar! :D

Svar: ååå jag med! Kul!!
Karla

2014-04-10 @ 14:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0