Varför fjärilar?

Årets cyklar och kläder från Team Rynkeby i år har massa fjärilar på sig. Varför fjärilar, frågade nån, och sen har jag funderat lite på det. Försökte ta reda på om fjärilen är en symbol får något, så jag har letat runt lite och hittat lite olika förklaringar.
 
Fjärilen verkar oftast symbolisera själen, livet, förändring eller glädje och lycka. Det känns helt rätt tycker jag. Vi cyklar för att uppmärksamma och samla in pengar till barncancerfonden. Men majoriteten av oss cyklar också för någon i sin närhet som har kämpat mot cancer. 
 
Vi cyklar för att livet är något vackert vi inte kan ta för givet. För att minnas de vackra själar som inte klarade kampen. För att glädjas för dem som blev friska. För att vi är friska. För att vi kan cykla. I ett lag som mest är fullt av skratt. Men tillsammans tar vi även oss igenom såväl tårar som regn.Vårt lag är fantastiskt. Öppna, ärliga, härliga människor. 
 
I april, på min första cykeltur på min nya gula cykel med fina fjärilar på så såg jag årets första fjäril fladdra förbi precis bredvid cykeln. En citronfjäril var det. Jag tänkte på den härliga våren, på allt det vackra naturen skapar och på hur glad jag är att jag kan cykla med starka pigga ben! Tänkte även på Rolf och att utan honom hade jag kanske aldrig cyklat och då hade jag verkligen missat mycket! Jag tänker inte längre på honom varje dag och jag blir inte längre så ledsen när jag tänker på honom, utan nu fladdrar han förbi i mitt liv ibland och påminner mig om att vara stark, glad och kärleksfull. Och att ta till vara på livet.
 
Nedan kommer några av Wiwis fina bilder. Kärlek till er Team Rynkeby Jönköping 2014.
 
På torget i Malmö innan avfärd.
 
Glada trots flera dagar med regn. Speciellt här, för vi har precis kommit upp för den ökända Mur de Huy!
 
Kramkalas i Paris! Vilken lycka och vilken känsla!
 
Vårt härliga lag! (fast världens bästa Wiwi saknas ju på fotot - det är hon som tar kortet)
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Fin symbolik, fint skrivet, fina bilder! :)

2014-08-11 @ 18:49:10
URL: http://oyogan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0