MTB i Skärva och Sjuhalla

Igår blev det ännu en fin tur på MTB. Några minus ute och det kändes som jag var på skidresa och skulle ut och åka, men många lager och förberedelser. Känns otymppligt och osmidigt inne, men skönt när man väl kommer ut och det känns rätt när man kommit igång. Precis som när man åker skidor eller snowboard.
 
Cyklade ut mot Skärva och Sjuhalla och cyklade runt på diverse promenad och ridstigar. Bar cykeln över åtskilliga trappor över fårstängsel och balanserade på nybyggda fina breda (tack!) spänger. Mamman, som tyckte det såg härligt och och undrade om jag hade dubbdäck, gjorde min dag. Så glad av folk som är positiva, när jag är rädd att jag stör deras förhoppningsfullt lika härliga naturupplevelser som jag har. Jag lyder Elnas råd och pratar med allt och alla, är överdrivet glad och trevlig och saktar ner mer än jag tror är nödvändigt. Pratade med både mammor, farbröder, tanter, hästar, ungar och får igår!
 
Det var lite lite lite vitt på marken på nåt enstaka ställe när jag gav mig ut, men sen började vackra snöflingor dala ner. Härligt vintrigt. Cykeln, med sina nya inställningar och nya däck, är grym och det var inga problem med grepp nånsstans. Fyllde på med energi på Skärva Ekobutik innan cyklade hemåt. Kan rekommenderas! De har inget direkt fik med bakverk och kaffe eller så, men där finns massa goda bars och juicer/smoothies och trevlig personal att prata med medan man fikar.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0