Gästträning på Grand Squash & Gym

Jag blev medlem på Alex när det låg vid polisen och jag var 16 år (minns jag längtade att fylla 16 år och få börja där)! Där styrketränade jag och gick på mina första spinningpass. Jag följde såklart med där det flyttade ihop med squashhallen och blev Grand Squash & Gym. Jag var medlem  i 9 år, med ett kort uppehåll när jag var i USA. Bodde till och med ovanpå gymmet(bokstavligen ett tag, då började jag även spela squash där. Det är ett ganska litet gym och alltid varit samma folk både som jobbar och tränar där. Grand är känns inte så divigt och ytligt som många nya gym gör och har inga flashiga digitala maskiner eller en massa pass med konstiga namn. Grand är gemytligt, personligt, trevligt och hard core på samma gång. Och med squash såklart! Gillar verkligen att det är kombinerat med squashhallen och att man kan kolla på de som spelar medan man värmer upp!
 
Där finns tre squashsalar, fria vikter (tunga vikter!) och lite konditionsmaskiner på en balkong. Och numera även leksaker för crossfit och hårda crossfit-inspirerande pass "Go hard or go home". Jocke (ägaren) är en grym instruktör, och jag kan tänkta mig att han kör riktigt hårt! Det verkar himla kul och himla jobbigt! Dock är passen bara på vardagarna så jag har inte lyckats prova nåt än.
 
Men jag var där i lördag förmiddag med Patriks kompis Martin och styrketränade. Jätteroligt! Jag släpade dit Martin för några år sen och då såg han så himla bortkommen ut. Nu känner han de flesta där, är betydligt mer vältränad, vet hur man lägger upp pass, kan övningarna och verkar bekväm där. Kul att se! Också kul att se att det vara samma gäng som alltid där.
 
Det var även samma maskiner, samma vikter, samma bänkar. Vi körde rygg, axlar och core, det passet har jag gjort absolut flest gånger där. Så det satt i ryggraden. Det satt även i ryggraden vilka vikter jag brukade ta. Några övningar fick jag gå ner nåt snäpp, men i många kunde jag faktiskt köra samma vikter som innan (trots att jag aldrig kör ren styrketräning längre). Jag tror helt klart att Ashtanga-yogan är en bidragande faktor till det!

En kul grej med Grand - när jag bodde på Pantarholmen och Lena satt i receptionen så brukade jag promenera halvtimmen in till gymmet med Emi, lämna Emi i recveptionen och träna en timme, sen promenera hem igen. Hur många gym har ni sett som har hundpassning!? Får man önska sig ett sånt i Norrköping?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0