Thanksgiving!

I lördags firade vi Thanksgiving hos pappa tillsammans med an annan amerikansk familj vi brukar umgås med. Richard & Maria kom från Köpenhamn, Marcel åkte med oss från Linköping/Norrköping, Simon & Katrin & Adam kom upp från Lund och sen kom ju Malin & Tomas & Max & Olle & Leo som också bor i Karlskrona. En amerikansk familj som flyttade till Sverige för två månader kom också, och jag fick äran att sitta mittemot den 8-åriga dottern. Vilken fantastiskt härlig tjej! Vi pratade mest hundar, såklart, då de har en stor blandis (på 52 kg!). Som inte var med, men ändå. Så Emi fick massa kel. 
 
Vi var ju några stycken så det blev mycket mat. Pappa och Ingalill gjorde det mesta, även om vi andra bidrog med lite. Det var två kalkoner, massa extra stuffing, en jättegryta med potatismos, två pannor majsbröd, sås, sweet potato, två pumpapajer (jag gjorde den ena, mycket underhållande att försöka baka efter gammeldags amerikanska recept!), en chocolate fudge, cranberry relish, coleslaw....Så himla gott! Julmatten har en tuff konkurrent!
 
Efter middagen blev det massa musik som vanligt, med piano, gitarr och sång. Mys!
 
Pappa och Ingalill fixar i köket. Det nya fina köket (i mitt gamla rum) som är perfekt för tillställningar som Thanksgiving!
 
Ett av borden, dukade med pappas farmors porslin. 23 pers tror jag vi var, om jag räknat rätt!
 
Min pumpapaj. Fyra av Ingalills barn samlade! Grabbarna Marcel, Simon och Richard är ju alla väldigt långa egentligen, men de står alla och böjer på knäna för att göra storasyster Malin sällskap på samma höjd! Himla roligt! =)
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0