Cirkus Cirkör - Knitting Peace

Jag var på en kommungemensam introduktion igår. Kul att se vad många som anställts i kommunen på sistone. Men det är klart, det är ju en stor kommun. Det var mycket övergripande och säljande sådär, men det var också mycket som jag kände igen i de tankarna jag har kring Norrköping. Det var mycket snack kring Norrköping som en stad med mycket kultur, en stad som är öppen och välkomnande och en stad med väldigt många engagerade. I allt. I föreningsliv, i skapande, i kultur, i stadsbyggnadsfrågor, med mera. Allt som görs i stan vill folk tycka till om. En utmaning för oss, men också roligt när medborgare bryr sig om sin stad!
 
Det är också kul att Norrköping är årets studentstad, i denna staden bor studenterna mitt i stan, det finns alltid aktiviteter och kulturliv och det finns bostäder. Det ger staden liv. =)
 
På tal om kultur. Är det nån som vill följa med mig och se Cirkus Cirkör - Knitting Peace? Nu på lördag kl 18 och på söndag kl 16:00 är de i Norrköping.
 
"I en poetisk nycirkusföreställning fylld av garn, trassel, linor och trådar vävs frågeställningar om strävan och stickning samman med hisnande artisteri, loopad livemusik och suggestiv scenografi. Fem nycirkusartister skapar en magiskt vacker värld av rep och garn, dit publiken bjuds in för att omslutas av gåtfull musik, känslig poesi och kraftfull strävan efter meningsfullhet. Kan själva strävan göra skillnad? Går det att sticka fred?"

"Knitting Peace hade premiär 24 jan 2013 och har under turnén i Sverige och Europa fått ett fantastiskt gensvar från en entusiastisk och imponerad publik och kritikerkår."
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0