Cykelbloggar

Jag jobbar. I år har jag rest bort min semester (snowboard i Frankrike, bröllop i USA och Team Rynkeby cykling till Paris). Kul och härligt och spännande och så, men kan inte påstå att jag känner mig utvilad eller färdig med den svenska sommaren och altl som hör den till. Så vardagkvällarna har det nu varit fullt upp med skogsutflykter, bad, umgänge, cykling och lite mer cykling. Det blir definitivt inte att jag är hemma och sorterar bilder och bloggar. Ibland kollar jag lite mail och fixar lite på morgonen eller lunchen, men kvällarna går liksom inte. Helt enkelt inte sugen när det är ljumma fina sommarkvällar. Därför blir det korta inlägg, mycket mobilbilder och mycket cykel. Och därför ser lägenheten ut som ett bombnedslag med cykelprylar och projekt överallt. Jag har även flyttat ut i vardagsrummet och sover numera antingen på balkongen eller precis innanför balkongdörren. Gillar känslan av att vara ute i ljumma nätter. Och alla nätter kan jag ju inte fara ut i skogen och sova där (som Käti och jag gjorde härom veckan), lite väl omständigt.
 
Har jag en stund över så brukar jag spana in nån blogg eller så. Just nu mest med cykeltema och som får mig att skratta. Det finns givetvis massa andra bra bloggar, om både cykel och annat. Men just nu är favoriterna dessa.
 
 
 
Elna bloggar om massa cykling och lite om livet runt omkring. Jag lär mig massa och inspireras en massa. Men mest saknar jag Elna som vän, som flyttade från Norrköping samma vecka som jag flyttade hit och nu istället lever livet fullt med cykel och kärlek i Huskvarna.
http://www.formcykel.se/
 
 
 
 
Jossefru bloggar cykelliv från en annan point of view (samboende med en cyklisten och fotografen Eskil). Härligt sätt att skriva på och ofta underbart roligt, skojjande om cykelnördar och saker som hör cyklingen till:
http://jossefru.wordpress.com/
 
 
 
 
Bikeyface hittade jag precis nyligen, en konstnärlig tjej bloggar om cykelvardagen i Boston. Roliga fina tecknade bilder som man blir alldels glad av. Ofta handlar det om roliga/jobbiga/konstiga situationer från cyklingen.
http://bikeyface.com/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0