Är du alltid sådär pigg?

Undrade någon på jobbet som visst läser taggar och statusar på facebook och såg mig i tidningen igår.
 
Nej, inte alltid (men ofta). Men saker som inte är bra är ju inget kul att skriva om. Och egentligen har jag det väldigt bra. Tänk att jag är frisk, skadefri, har en fin sambo, mysig vovve, ett bra jobb och sådär. Jag försöker njuta av livet och vara tacksam för hur bra jag har det.
 
Men min älskling är alldeles för långt borta, Emi har börjat halta igen (hoppas inte lederna - snälla!!!). Och tiden finns inte. Jag hinner inte träffa familjen som bor i Karlskrona, inte uppskatta och mysa med Emi, inte sköta om sommarstugan, inte bidra så mycket till Team Rynkeby som jag hoppats, inte sova för jag har för mycket för mig. Jag är också kass på att laga mat och hålla i ordning lägenheten nu när jag bor själv i veckorna (trååååkigt), det tar för mycket energi när jag tar åt mig när vänner är ledsna och att ofta blir väldigt besviken för att jag alldeles för höga förväntingar på saker och ting och folk (varför lär jag mig aldrig!?). Önskar att jag var mer framåt och vågade stå på mig mer på jobbet och att jag kunde det lite bättre. Och så försöker jag låta bli, men lyckas inte alltid, ha dåligt samvete för att jag inte gör saker som jag borde (som typ allt i förgående meningar). Jag saknar Kuggeboda, familjen och att bara vara. Musik, baka, korsord, hänga. Andas. Sova. Men en vacker dag. Denna sommar blir äventyr. Sen chilla några helger i Kuggeboda.
 
Nästa sommar tror jag att jag ska vara i Kuggeboda hela semestern med älsklingen, vovven, gitarren, korsorden och springskorna. Påminn mig om det.
 
 
Nu blir den någon bra låt och lite gos med Emi, sen kommer jag sova gott. Godnatt!
 
Psst. Karolina kommer i morgon! Förlåt att jag inte städat och jag är lika virrig som vanligt. Men som vanligt är du är superduper välkommen ändå! Ska bli himla kul att ses igen!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är så häftig, kompis! :) Din energi är beundransvärd

Svar: Detsamma!!
Karla

2014-06-10 @ 12:26:03
URL: http://oyogan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0