Halvvättern

Igår körde jag Halvvättern men ungefär hälften av det härliga gänget i Team Rynkeby Jönköping, kan vi varit 178 pers? Rullsnitt kring 27-28 km/h. Stannade på två depåer utan stress (5 mil och 10 mil) + ett extrastopp i diket (7 mil?), vilket resulterade i 25,6 km/h i snitt totalt. En lagkompis som körde hårt på tjejvättern dagen innan var sliten och bröt. Men inga olyckor, inget cykelstrul, inga punkteringar och god stämning.
 
Jag var farthållare fram till 10 mil, och vinden märktes när jag bara roterade bland 6 främsta. Men benen var utvilade och pigga och kom aldrig upp i mjölksyra eller ansträngd nivå. Försökte äta och dricka mycket under rundan och det funkade fint. Lite trångt och läskigt ibland när vi körde om en hel del rätt ovana cyklister, speciellt om det var en smal väg och det kom fordon samtidigt. Annars rullade jag bara på och njöt av att få cykla med så fint sällskap. =)
 
 
Depå-stopp
 
Efter
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Å va härligt med alla gulingar! :) Skönt att det gick bra och att det kändes så bra i bena! ;)

2014-06-10 @ 12:24:37
URL: http://oyogan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0