Harry Potter, glass, hundar och växter

Torsdag till lördag har jag haft min fina vän Karolina på besök. Temat förhelgen blev Harry Potter, glass, hundar och blommor.
 
Vi är så olika på de flesta plan, men ändå är det så himla roligt att umgås! Vi skrattar mycket och i alla fall jag känner att jag lär mig nya saker hela tiden! Rätt skönt att komma ur cykelbubblan jag levt i denna våren några dagar. Karolina är underbart entusiastisk och fantastisk att göra saker med.
 
Vi har bland annat laddat med Harry Potter -film och sen besökt Harry Potter-utställningen. Det var kul att få se massa kläder, kvastar, bollar och prylar som använts i filmen och höra hur de gjorts och hur man tänkt. Häftigt var det också med de väldigt detaljerade modellerna som gjorts för att sedan skannas och animeras. Vingfåle, Dobby, Fenix, m.fl. Vilket jobb!
 
Vi har även njutit på uteservering i kvällssolen, spanat på folk och hundar, ätit glass, haft nationaldags-picknick i Folkparken med vänner. Blivit blöta, gått med paraplyer och noggrannt spanat in utbudet på Billbäcks plantskola och Café Villa Flora i Svärtinge! Där finns mycket kul alltså! Tur jag snart ska ut och resa, så jag inte ville köpa hem nåt. Karolina köpte några fina växter i alla fall. Önskar jag sett hur det såg ut på tåget hem sen, omringad av alla växterna! =)
 
 
 
www.harrypottertheexhibition.se (Man fick tyvärr inte fota inne på utställningen, så bilderna är härifrån)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0