Hemmakväll med cykel- och hundmys

Trainer kan vara det tråkigaste som finns. Men bra, för man kan träna cykelbenen hemma även på vinterhalvåret när det är grus och salt ute. Och man behöver inte ta sig till ett gym. Och nyttigt att sitta på sin egen cykel, vänja kroppen innan utesäsongen börjar.
 
Men jag är verkligen dålig på att få det bli av. Köpte trainern begagnad för exakt ett år sen och har idag kört kanske femte passet på den. Vet inte varför jag drar mig så? Det är nog för spinning är roligare och jag har alltid bott hyffsat nära mitt gym. Men idag hade jag grym musik och satt och tittade ut genom fönstret. Drömmandes om torra vägar och den där första turen som är så speciell! Körde 10 min uppvärmning, 6 x 5 min (2 min lugnt emellan), 10 min nervarvning. Det blev blandad musik och jag varierade snabbt och tungt beroende på musik men försökte hålla ganska hög jämn puls under intervallerna. Kändes lätt idag, men hade inte heller planerat att ta ut mig idag. Undrar varför jag inte gör detta oftare, egentligen?
 
För övrigt så är min cykel en pärla! Som jag troligen kommer sälja när Team Rykeby-cykeln kommer i slutet av mars, för jag kan ju inte ha två likvärdiga cyklar. Eller? Näe, det går inte. Jag måste ha plats för annat här också. Fast kanske? Nej, sluta nu Karla. Du kommer gilla den nya också, speciellt efter att den burit dig till Paris. Så det så. Men ett par veckor till så ska jag klappa om min röda. =)
 
Jag ska även klappa om min vovve som kom här nu och la sig tryckt emot mig med huvudet ganska mycket i vägen. Mysigt. Världens bästa Emi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0