MTB i många mil och årets första punka!

Idag var jag ute på årets första riktiga långa MTB-tur. Det blev en morgontur med trevligt gäng som jag hittat på facebookgruppen "MTB Norrköping". Det var fantastiskt väder med nästan 10 grader och sol! Det var vind utanför skogen, men där var ju inte vi. Det blev längre än jag tänkt från början (5 mil), men det kändes bra. Vi cyklade mest grusvägar och tog det rätt lugnt när det var stig. Det är verkligen backigt i skogarna norrut här och jag halkade efter i alla uppförsbackar, men gänget väntade och det kändes aldrig stressigt. Skogarna var fantastiskt vackra och ja, jag älskar skog! Har jag sagt det nån gång innan kanske? Fick även årets första punktering samt första punkteringen på MTBn! Så bra då fick jag öva på att fixa. =)
 
Riktigt bra start på dagen! Sen hem till Emi och Patrik, vi gick en fin runda i solen och hittade en uteservering för lunch och kaffe. Sånahär dagar kan jag vänja mig vid. =)
 
 
Bela som ligger ner är inte trött, nog piggast av alla. Men njöt av solen. Står upp gör Tomas som drog ihop gruppen. På cyklarna är Gunnar, Leif och Joel. Bakom mig är Robert och Jonas. Heja mig. Nu ska jag lära mig stigar, namn och teknik! =)
 
 
(klicka på bilden för att se större)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0