Frocktober!

Det är nåt speciellt med oktober. Förutom att det är fantastiskt vackert med alla färgglada löv och härlig luft. Det är lite extra mycket rosa. Rosa band, Rosa rutor, rosa event. Och några extra klänningar kanske?
 
Min vän Saga har tagit till sig "Frocktober" (frock=klänning), där en ska ha på sig klänning varje dag i oktober. Det är en trevlig trend (framförallt i australien och Nya Zeeland) som troligtvis är släkt med movember (mustash för att uppmärksamma manssjukdomar, vanligtvis prostatacancer).
 
Saga har samtidigt en insamling på sin blogg till en fond som forskar om äggstockscancer, (ännu) en elak cancerform med vaga sympoton som ofta gör att den upptäcks sent. (Har jag några pengar kvar efter helgens äventyr så hamnar de nog här, annars får jag vänta till löning.) Det är extra roligt att kolla in hennes blogg tycker jag då hon har sytt majoriteten av sina klänningar själv och ofta bjuder på en kul bakgrund om just dagens klänning. Hennes blogg hittar ni här.
 
Saga i en av sina fina egna klänningar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0