Hejdå morfar. <3

I fredags sa vi ett sista farväl till morfar. <3
 
Listerby kyrka är en av de få kyrkor jag känner att jag trivs bra i. Inte så överdriven. Den fin i sin enkelhet. Sen ligger den fint på en slänt med åkrarna nedanför och lummiga träd vid ingången. Här har det varit många bröllop, dop och begravningar inom släkten. Exempelvis gifte sig mormor och morfar här på nyår 1950.
 
Min största favorit från uppväxten, gammelmormor Sigrid, vilar här. Jag brukar cykla inom och sätta mig en stund och tänka på henne. Tänka att jag aldrig aldrig vill glömma henne. Mormor vilar också här sen några år tillbaka, och jag minns så starkt vilken fantastisk akutstik och känsla det var i kyrkan när jag spelade tvärflöjt på hennes begravning!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0