Målerihelg och skyliftpuss!

Vi har haft en så härlig helg på Öland! Tanken var att umgås med mina två bästa kompisar från gymnasiet, Maria och Ida, och att måla Marias och Olles hus. Patrik och Emi följde givetvis med. Lite otur hade vi för det regnade rätt mycket på lördagen. Men vi hann med mycket annat trevligt. Som att äta kroppkakor (mums!), spela sällskapsspel, yoga och basta. Söndagen flöt på himla bra och svåraste sidan på huset med alla vinklar och vrår är nu gjord. Så kul det är att få hänga med bästa gänget i detta fantastiskt fina hus! Hade lätt kunnat stanna kvar där. =)
 
 
Lördagen blev det mycket förberedande fix; tejpa, plasta, borsta, bygga byggnadsställning, lära sig skylift, hitta bra pallar och penslar.
 
Ingen privacy i badrummet på ovanvåningen! Dock trevligt fikasällskap, om man nu känner för att fika just där. =)
 
Eftermiddagschill med tekniktips, i väntan på att regnet ska dra förbi.
 
Dag två hade vi betydligt bättre väder (sol/molnigt) och vi kunde måla en massa. Men det går fort går det när man är många och förarbetet är gjort!
 
Målat och klart! Dags att ta bort plasten! Nöjda husägare!
 
Sydöstra sidan klar!
 
Våra fina vänner & husägare, Olle och Maria. Vem behöver en luftballong för romantisk tur i skyn?

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka härliga bilder Karla! Men saknade bild på dig, min fina vän! :) Måste även säga att Patrik ser 1000 ggr coolare ut på 2,5 meters höjd på lilla taket än mig! :P Supertack igen för i helgen, det är en lyx att få hänga med er. När ni köper hus sen och behöver målarförstärkning kommer vi på stört! KRAM!

Svar: Men det är ju jag som håller i kameran! Jag hade fler bilder på Patrik att välja på, av nån anledning! Men du såg också cool ut på taket. Modigt att klättra runt sådär! =)
Karla

2014-09-17 @ 10:12:56
URL: http://oyogan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0