Påsk och cykelliv!

I påsk har vi åkt runt och träffat massa släkt och vänner, först kring Åhus och sen kring Karlskrona. Massa trevligt folk och massa god mat. Har även fått till två längre cykelturer, en själv i skåne och en i blekinge med lillebror. Mestadels fint väder på båda turerna, om än lite kalla vindar. Bra långhelg helt klart.
 
Fick även till en stunds promenad och häng på stranden vid Äspet i Åhus med älsklingarna. Vi hittade en bänk i solen med vindstilla läge. Det var gott. =)
 
Åhus - Kivik tur och retur, på blandat underlag! Det skulle finnas cykelväg hade jag hört, fast den bestod mer av stig och cykelvägbommar än vad jag tänkt mig. Men det gick det med, men sen planerade jag så jag skulle komma ut i Brösarp. Jag har alltid tänkt att jag nångång ska cykla i Brösarps backar, och nu fick jag göra det! Hade medvind hela milen från Brösarp till Kivik och jag flög fram över de stora backarna och öppna ytorna, det var mäktigt! Sen blev det fika i Kivik med två trevliga pensionärer som undrade vad jag hade för mig.
 
Ni som tänker steget längre kan lista ut att det var jobbigare på hemvägen, mot Brösarps backar. Det var tungt. Så jag försökte jag gena över nåt militärområde, där var det också grus och vägbommar, men annars trevligt. Nästan tillbaka i Åhus träffade jag en trevlig 50-åring på mtb som hade cyklat långt, var trött och ville ha draghjälp i motvinden. Det fick han och han hängde på bra i mina typ 26 km/h. För att vara trött 50-åring på mtb var han väldigt stark och klungvan tänkte jag, och det visade sig att han tävlade på landsvägscykel i spanien när han var ung. Coolt. Träffar ofta trevligt folk när jag är ute själv och cyklar!
 
 
Karlskrona - Kristianopel tur och retur med lillebror. Cyklade över Kättilsmåla och Flyeryd på vägen dit och njöt av den fina vägen söderut mot Torhamn (i medvind) på vägen hem. Sen letade vi oss fram på nya vägar söder om E22:an och hittade en cykelled, som inte var asfalterad men som var himla trevlig. Skönt att slippa trafiken! Men man kanske skylle ha några andra däck, denna helg har jag ju lyckats mindre bra att hålla mig på asfalterade vägar.
 
I Kristianopel mötte Patrik och Kajsa upp oss och vi lunchade på ett knöfullt Sött & Salt. Mysigt att cykliga syskon kan få köra av sig och ändå få luncha ihop med sina käresta!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ååå va nice! Drömmen! :D

2015-04-10 @ 08:20:00
URL: http://oyogan.wordpress.com
Postat av: Anonym

Kan det finnas coolare syskon ?
Saknar dock totalt kunskap i ordet lagom....

2015-04-14 @ 17:03:26
Postat av: Gunilla Fagerström

avsåg inte att vara anonym nyss/Gunilla

2015-04-14 @ 17:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0