Lyxig skidåkning!

I onsdags kväll körde jag, Erik och Madde upp till Lillsjön i Åby (20 min bort). Där var verkligen riktigt fint. Fina spår, väldigt mycket snö och nån enstaka minusgrad. Det gick till och med att ta en tur i skogen (fast det var inte optimalt utan turskidor, men det gör inget för naturupplevelsen var häftig). Vi körde med pannlampa och det är härligt, frihet att bara kunna köra varsom. Det blev även ett och ett halvt varv på elljusspåret (berg- och dalbana! Upp och ner och upp och ner!) och sen den långa fina vägen (som hela tiden går lite uppför) till toppen av yxbacken (grusvägen). Märklig känsla att komma upp dit och höra ankarliften från Yxbacken med alla associationer som man fick till ljudet av liftsystem. Typ snowboard, liftköer, fika, varm choklad, stughäng i underställ och vidare. Sen när man vänder tillbaka har man ju lätt nedför nästan hela vägen! Då fick man upp rätt bra fart och man kände sig som ett proffs!
 
Kändes himla fint att åka igen, hade jag inte jobbat och gjort annat om dagarna hade jag nog hängt där varje dag denna vecka! Lyxigt alltså att ha fjällkänsla här hemikring!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0