Möhippa

I lördags blev det visst möhippa! Mina fina vänner hade ordnat en dag med allt som jag älskar; skog, hav, båt, bastu, bad, god mat och roliga utmaningar! Och finfint sällskap såklart! Tack tack tack kära ni!
 
Jag var i Åhus och blev jag kidnappad, innan jag riktigt hade vaknat. Jag stod på verandan och anade ingenting när det kom ett gäng vänner! Tog en stund innan jag fattade vilka det var! Hanna, Mia, Karolina och Martina! Jag fick en tiara, örhängen, fjärilsvingar och tyllkjol (som var lite liten, från 3 år och uppåt). Vi åt frukost i solen sen åkte vi mot Karlskrona.
 
Jag landade helt plötsligt på Tromtö, ett naturreservat på en halvö utanför Karlskrona. Det var bokskog (sånt vi inte har här uppe i norr), fantastiskt ljus och härlig doft. Vi gick en runda, och borta vid grillplatsen dök helt plötsligt upp fler vänner! Linda, Ida, Maria G! De hade dukat upp jättefint och och elden var förberedd för grillning. Vi hade en supertrevlig god lunch och fika i en varm och skön sol. Två utmaningar; en presentlek där jag skulle berätta vem presenten kom ifrån och vad den betydde i vår relation och sen skulle jag måla ett porträtt av Patrik med akrylfärger.
 
Vi åkte vidare och hamnade på Hästö, där stod vi på en brygga och spanade över det glittrande havet. En båt kom och plockade upp oss och vi blev avsläppta på en bastuflotte och badtunna. Där dukades det upp bubbel, jordgubbar, chips och nötter. Vädret var fantastiskt och både bastun och badtunnan var redan uppvärmda när vi kom. Vi hade fina samtal och det var himla trevligt. Vi badade i badtunnan, bastade, och alla var faktiskt i havet också! Jag flera gånger, det var till och med så att det gick att simma en bit. Helt fantastiskt skönt! Sommarkänsla på riktigt!
 
Ombyte och sen hamnade vi visst på restaurang Montmartre. Där var som vanligt mycket gott, trevligt och prisvärt. Vi gick en sväng på stan innan vi gick hem till Linda. Där var det fler utmaningar, bland annat husmorsutmaning! Jag fick utmana vännerna på att vispa äggvita och mina kunskap inom småkakor och fläckborttagning, m.m blev testade. Det var riktigt kul! Jag klarade mig bra (förutom fläckborttagningen), så jag hoppas jag blir godkänd som hustru! =)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0