Lördag med skog och dans!

Lördagen blev fin, jag och Emi blev upphämtade av mamma och Lars. Vi gick en långrunda ute vid Skärva, la spår till Emi och åt frukost (igen). Lite rått väder, men gott sällskap och god frukost.
 
Sen drog vi in till stan, gjorde några ärenden, åt lunch på stan och lånade mammas hall för danskurs(er) och mammas vardagsrum för fika. Jag lärde Victor det jag kunde i collegiate shag (en trevlig swingdans som dansas till jazzmusik, samma musik som lindy hop fast oftast bara till de snabba låtarna). Det var huvudsyftet med eftermiddagen. Men vi provade att byta mellan lindy hop och shag, Victor visade mig grunderna ä boogie woogie och mamma och Lars visade lite tango. Så vi hann med många danser där på en eftermiddag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0