Tips för utforskande av nya vägar på racer!

Igår fick jag tips av en kollega, som jag verkligen verkligen behövt för 1½ år sen när jag började cykla racer i Norrköping. En ny stad och kommun och jag visste inte om jag skulle försöka hitta på en egen runda och i så fall hur, eller om jag bara skulle cykla på måfå.
 
Tipset var:
Gå in på denna sida: https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatverket
Zooma in eller sök fram på intressant område. På högersidan kan man sen välja vad som ska visas.
 
Min favorit blev direkt "Väguppgifter" och "Slitlager", då syns alla asfalterade vägar i rött och alla grusade i grönt!
 
Det är ju fantastiskt, man ser ju direkt framför sig vilka asfalterade vägar som sitter ihop och bildar en "slinga". Och vilka grusade vägar som kan fungera om man vill ut och köra grusdistans på MTB!
 
 
 
Tror ni jag blev cykelsugen nu eller!? =D
 
Andra bra tips när man ska hitta nya rundor: Kolla in Strava (rundor och segments), google maps (för att se om det ser trevligt ut) och framförallt häng på andra som hittar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0