Roddkväll!

Många av mina vänner här i Norrköping är ju med i roddklubben och ror två gånger i veckan på sommarhalvåret. På nåt skumt sätt råkade jag också bli medlem, och hade väl tänkt vara där mer än två gånger i sommar. Men hej, jag rodde faktiskt två gånger förra sommaren med, så typ proffs nu! =)
 
Igår fick min gopro följa med ut, så tog dessa bilder när vi tog en taktikpaus utanför Karlsro. Igår rodde jag, Käti, Eva och Kattis i båten Wille. En mycket trevlig båt och mycket trevligt sällskap och jag tror jag skulle kunna uppskatta det här väldigt mycket! Speciellt fantastiskt vackra soliga kvällar som denna!
 
Fast igår hade jag mest fokus på att inte sabba alltför mycket för de andra, så jag var mest superfokuserad på Evas åror framför mig, för att hålla takt med dem. Det är svårt att ro, speciellt när man inte ror själv! Årorna korsar ju varandra i mitten och min högra åra eller hand fastnar hela tiden i antingen mina byxor, min jacka eller i den andra åran. Sen tog jag av jackan då gick det lite bättre. Och sen ska man komma ihåg att vända årorna, inte gå för djupt, lyfta upp dem och sätta ner den i samma takt som resten och helst också ro med nån slags vettig teknik! Svårt! Det är lite lättare att ro själv eller att ro i en båt där man bara ansvarar för en åra. Men när jag väl får ordning på det, har jag en känsla av att detta kommer vara en favorit!
 
 
När man inte ror har man alltid årorna liggande på vattnet för att hålla balansen.
 
Eva satt längst fram och höll takten, Kattis satt längst bak och ansvarade för riktningen. Händelö ekbackar skymtas till vänster i bild.
 
Soooool! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0