Dixie Chicks!

Jag har fått se Dixie Chicks live!! Så himla bra!! Upptäckte att jag kunde i princip alla låtarna. Har lyssnat MYCKET på dem till och från sen många år tillbaka.
 
Jag och pappa var på konserten, medan Patrik och Albin (och Rebecca) hängde på hotellet bredvid. Första gången själva, andra gången han fick bröstmjölk på flaska. Men det gick tydligen bra! Skönt!
 
De började rätt lugnt, men sen gick de all in! Jag smet från min plats halvtid och tog mig långt fram. Älskar att vara långt fram så man ser alla detaljer! Andra halvan var riktigt bra. Full fart, mer rockigt än jag trodde och stor variation på uppsättning/bakgrund/stil. På "Not Ready to Make Nice" så körde de överdirvet amerikanskt med bilder på politiker som studsade runt bland amerikansk-färgade stjärnor och det sprutade konfetti. Tjejerna har mycket åsikter, som är väldigt vänster i förhållande till den målgruppen deras typ av musik brukar ha (country music, höger osv). Kul de vågar stå för sina åsikter. Heja!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0